Ramp
Ramp با ورود به حوزه تدارکات، با شرکت Shopify همکاری کرده است
۱۴۰۲-۰۵-۱۱
واتساپ ، بروزرسانی واتساپ ، ساخت گروه در واتساپ
واتساپ اکنون به کاربران امکان ایجاد گروه‌ها بدون نام را می‌دهد
۱۴۰۲-۰۶-۰۱

سرویس جاسوسی LetMeSpy تعطیل شد و سرور‌ها پاک شدند

LetMeSpy

سرویس جاسوسی LetMeSpy که به طور غیرقانونی به اطلاعات کاربران دسترسی داشته است، به‌طور رسمی تعطیل شد و تمامی اطلاعات موجود در سرورهای این سرویس پاک شدند. این اقدام در پی فشارها و انتقادات بسیاری از افراد و مقامات امنیتی به دلیل نقض حریم خصوصی و قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی صورت گرفته است.

LetMeSpy یک نرم‌افزار جاسوسی بود که به طور غیرقانونی به اطلاعات کاربران دسترسی داشته است. این نرم‌افزار به کاربران امکان می‌داد تا به صورت مخفیانه از اطلاعات خصوصی دیگران، از جمله مکان فعلی، تماس‌ها، پیام‌ها و اطلاعات تلفن، دسترسی پیدا کنند. از طریق اپلیکیشن‌ها و دیگر روش‌هایی که به عنوان نرم‌افزار مخفی بر روی گوشی‌های همراه قرار می‌گرفت، به‌صورت بی‌اجازه از اطلاعات کاربران بهره‌مند می‌شد.

این سرویس به دلیل نقض حریم خصوصی و قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی، مورد شدیدترین انتقادات قرار گرفته بود. کاربران و مقامات امنیتی به‌طور قاطع از استفاده غیرقانونی از اطلاعات شخصی مخاطبان توسط LetMeSpy انتقاد کرده و از شرکت پشتیبانی این سرویس خواسته بودند که به فوریت اقدام به تعطیلی آن نماید و اطلاعات کاربران را از سرورهای خود حذف کند.

اخیراً مشخص شد که LetMeSpy از طریق ایمیل‌ها، پیام‌های متنی و تبلیغات جعلی برای جلب مشتریان خود استفاده کرده است. این امر باعث ایجاد شک و تردید در میان کاربران و افزایش انتقادات و اعتراضات علیه این سرویس شده بود. در پی انتشار خبرها و اطلاعات نسبت به نقض حریم خصوصی توسط LetMeSpy، مقامات امنیتی و سازمان‌های مربوطه با شرکت پشتیبانی از این سرویس تماس گرفته و از آن‌ها خواسته بودند که فوراً اقدام به تعطیلی سرویس کنند و اطلاعات کاربران را از سرورهای خود حذف کنند.

در پی این فشارها، LetMeSpy بلافاصله اعلام کرد که سرویس آن به صورت رسمی تعطیل شده است و تمامی اطلاعات موجود در سرورها پاک شده‌اند. این تصمیم شاید اقدامی درست و انسجامی بوده است؛ اما همچنان باید توجه داشت که استفاده از اینگونه سرویس‌های جاسوسی برای جلب اطلاعات خصوصی کاربران بسیار غیرقانونی و اخلاقی است و ممکن است باعث نقض حریم خصوصی و خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای افراد شود.

به علاوه، افزایش نقض حریم خصوصی و رویکردهای غیراخلاقی در جمع‌آوری اطلاعات کاربران می‌تواند باعث افت تقاضا و اعتماد عمومی به سرویس‌ها و نرم‌افزارها شود. بنابراین، برای حفاظت از اطلاعات شخصی خود، کاربران باید از استفاده از نرم‌افزارها و سرویس‌های مشکوک و ناشناخته‌ای که ممکن است از اطلاعات شما سوءاستفاده کنند، خودداری کنند و به‌جای آن از منابع معتبر و معروف استفاده کنند.

 

دیگر اخبار فناوری و امنیت را در اپتان بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.