نئوبانک Bunq - اخبار فینتک - جذب سرمایه نئوبانک
نئوبانک هلندی Bunq با جذب سرمایه ۱۱۱ میلیون دلاری حالا با ارزش ۱.۸ میلیارد دلاری وارد بازار آمریکا می‌شود
۱۴۰۲-۰۵-۰۳
تراشه | چیپ | وضعیت تراشه در بازار | تولید چیپ
تراشه‌سازان از بازگشت به روند عادی عرضه و تقاضا تراشه اما با روندی کند خبر میدهند
۱۴۰۲-۰۵-۰۷

بلاکچین کاردانو در حال آماده‌سازی برای بروزرسانی “Mithril” است، این موضوع چه معنایی برای جامعه ADA دارد؟

بلاکچین کاردانو ، اخبار بلاکچین ، برورسانی میتریل ، قیمت ADA

با افزایش روز به روز حجم داده‌ها در شبکه‌های بلاکچین، چندین شبکه اقدام به بهبود اکوسیستم‌های فعلی خود کرده‌اند. بلاکچین کاردانو (Cardano) جدیدترین شبکه‌ای است که در حال آماده‌سازی برای دریافت بهبود شبکه به نام “Mithril” است که به نظر می‌آید جامعه کریپتو جهانی را متحیر ساخته است. این بروزرسانی طراحی شده است تا امنیت و زمان پردازش تراکنش‌ها را بهبود بخشد. انتقال این به‌روزرسانی از تست‌نت به شبکه اصلی کاردانو به زودی انجام خواهد شد.

بلاکچین کاردانو در حال حاضر به‌طور قابل توجهی سبز و دوست‌دار محیط زیست است و بر اساس مدل استخراج Proof-of-Stake (PoS) کار می‌کند. ارز اصلی آن نیز Cardano نام دارد و با نماد ADA نمایش داده می‌شود. ارزش کل بازار آن در حال حاضر حدود ۱۰.۶۸ میلیارد دلار است. هدف از به‌روزرسانی Mithril ارتقاء کارایی سرعت، امنیت و توانایی‌های تصمیم‌گیری غیرمتمرکز کاردانو است.

این بروزرسانی نه‌تنها سرعت تراکنش‌ها را در بلاکچین کاردانو سریع‌تر می‌کند، بلکه نوع توسعه‌ی دسته‌های مختلف برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را نیز گسترش می‌دهد.

Mithril چیست؟

میتریل اسنپ‌شاتی از وضعیت فعلی بلاکچین را بازیابی می‌کند و زمان همگام‌سازی برای نودها را کاهش داده و تنظیمات امنیتی قوی را فراهم می‌کند. توسعه‌دهندگان dApp قادر خواهند بود که مشتری‌های سبک و برنامه‌های تلفن همراه را پیاده‌سازی یا عملیات sidechain را بهینه‌سازی کنند.

میتریل همچنین امکان استفاده از برنامه‌های رأی‌گیری مبتنی بر سهم و راه‌حل‌های حکومتی را فراهم می‌کند. تأیید امنیتی از طریق امضای میتریل می‌تواند تصمیم‌گیری غیرمتمرکز را ساده‌تر کند و نتایج قابل تأییدی ارائه دهد.” شرکت Input Output Hong Kong (IOHK)، شرکت فعال در زمینه بلاک چین کاردانو، در یک نوشته وبلاگی خود این موضوع را به صورت مشروح توضیح داده‌است.

IOHK اظهار داشته‌است: “اکنون در مراحل آخر آزمایش، میتریل در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی شبکه اصلی است.”

IOHK همچنین در چند روز گذشته به جامعه ADA از طریق توییتر درباره این به‌روزرسانی اطلاع‌رسانی کرده است.

پروژه اثبات مفهومی میتریل در اواخر ماه اوت ۲۰۲۲ منتشر شد. هفته گذشته، بایننس (Binance) درباره بروزرسانی میتریل کاردانو نوشته بود.

در وبلاگ صرافی بایننس آمده است: “یکی از عملکردهای اصلی میتریل این است که به مکانیزم توافق اثبات سهم برای بلاکچین کاردانو کارایی حتی بیشتری می‌آورد. میتریل از یک الگوریتم وزن‌دار برای تعیین نقش هر نود در فرآیند تأیید استفاده می‌کند که به بلاکچین کمک می‌کند تا  امن‌تر شود.”

برورسانیMithril برای بلاکچین کاردانو چه زمانی عرضه می شود؟

در حال حاضر، تاریخ دقیق راه‌اندازی میتریل در شبکه اصلی کاردانو هنوز اعلام نشده است، اما معمولاً به نظر می‌رسد که نزدیک به زمانی بسیار نزدیک است.

گفتنی است که در این ماه جاری، BNB Chain بایننس به بروزرسانی “Zhangheng” ارتقاءداده شده است که هدف آن بهبود ویژگی‌های امنیتی در BNB Chain و کاهش احتمال سوءاستفاده‌های احتمالی توسط عوامل سایبری مشهور است.

 

دیگر اخبار بلاکچین را می توانید در اپتان مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.