مالکیت معنوی در استارت‌آپ ها ، مالکیت معنوی چیست
مالکیت معنوی در استارت‌آپ‌ها
۱۴۰۳-۰۷-۰۷
کوپایلت ، هوش مصنوعی ، مایکروسافت ، اخبار فناوری
مایکروسافت در مورد آینده کوپایلت و سخت‌افزار هوش مصنوعی چه فکر می‌کند؟
۱۴۰۳-۰۷-۱۴

متا کوئست ۳S ارزان‌تر ولی تنها یک ارتقاء!

متا کوئست 3s ، کوئست، اخبار فناوری ، عینک متا

متا بالاخره هدست واقعیت مجازی کوئست ۳S که مدت‌هاست اطلاعات آن لو رفته بود را معرفی کرد، و اطلاعات لو رفته درست بودند: این هدست با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود و ترکیبی از کوئست ۲ و کوئست ۳ به نظر می‌رسد. اما حالا که مشخصات رسمی شده، می‌توانم بگویم که این مدل نسبت به چیزی که انتظار می‌رفت، بسیار به کوئست ۳ نزدیک‌تر است، آن هم با قیمتی تقریباً نصف آن. اگر هنوز هدست کوئست ندارید، مدل ۳S ممکن است خرید بسیار جذابی باشد.

کوئست ۳S همان ویژگی‌های واقعیت ترکیبی و عملکرد مشابه کوئست ۳ را ارائه می‌دهد — حتی از همان تراشه Qualcomm Snapdragon XR2 Gen 2 استفاده می‌کند — به این معنی که می‌توانید تمام بازی‌ها و تجربیات مشابه را روی هر دو دستگاه بازی کنید. کوئست ۳S از همان کنترلرهای Touch Plus که در کوئست ۳ استفاده می‌شود، بهره می‌برد. همچنین، عمر باتری کوئست ۳S نسبت به کوئست ۳ بالاتر است: متا می‌گوید که مدل ۳S به‌طور متوسط ۲.۵ ساعت استفاده ارائه می‌دهد در حالی که این مقدار برای کوئست ۳ حدود ۲.۲ ساعت است.

چند تفاوت وجود دارد. کوئست ۳S کمی بزرگتر از کوئست ۳ است. سنسورهای جلویی آن به صورت دو آرایش مثلثی قرار گرفته‌اند، در حالی که در کوئست ۳ این سنسورها به شکل سه بریدگی بیضی‌شکل هستند. این مدل فاقد سنسور عمق کوئست ۳ است. و شاید قابل توجه‌ترین نکته این باشد که ۳S از نمایشگرهایی با وضوح پایین‌تر نسبت به کوئست ۳ استفاده می‌کند — همان وضوح ۱۸۳۲ در ۱۹۲۰ برای هر چشم که در کوئست ۲ قدیمی‌تر دیده می‌شد — و کوئست ۳S همچنین دارای میدان دید باریک‌تری است.

اما در نمایشی از کوئست ۳S که دیروز داشتم، وقتی در فاضلاب‌های تاریک بازی Batman: Arkham Shadow پرسه می‌زدم و در برخی بازی‌های ضعیف در Horizon Worlds (مانند نسخه‌ای از دفتر کار سریال The Office، هیجان‌انگیز!) درگیر بودم، احساس نکردم که جای خالی ارتقاءهای کوئست ۳ را حس می‌کنم. هدست در مدت نیم‌ساعته نمایش به‌خوبی روی سرم قرار گرفته بود که عمدتاً به دلیل بند تقسیم‌شده به شکل Y آن بود — اگر متا اجازه می‌داد، خوشحال می‌شدم که برای مدت بیشتری از هدست استفاده کنم.

کوئست ۳S همچنین یک “دکمه اکشن” برای جابجایی بین حالت گذر (passthrough) و حالت غوطه‌ور (immersive) دارد که من فرصتی برای آزمایش آن نداشتم. در حال حاضر می‌توانید بین حالت غوطه‌ور و گذر در کوئست ۳ و کوئست پرو با فعال کردن ویژگی “دو ضربه” جابجا شوید، اما داشتن یک دکمه اختصاصی ممکن است به این معنا باشد که بیشتر و به‌طور منظم‌تر بین این دو حالت جابجا شوید تا نمایی از دنیای واقعی اطرافتان داشته باشید.

پیش‌خرید کوئست ۳S از امروز پیش از عرضه هدست در تاریخ ۱۵ اکتبر آغاز می‌شود. متا همچنین بازی Batman: Arkham Shadow که در تاریخ ۲۲ اکتبر منتشر می‌شود را در صورت خرید کوئست ۳ یا کوئست ۳S به‌صورت بسته‌بندی‌شده ارائه می‌کند.

با کوئست ۳S، خط تولید هدست‌های واقعیت مجازی متا کاملاً مشخص است. مدل ۱۲۸ گیگابایتی کوئست ۳S با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار، مدل ۲۵۶ گیگابایتی کوئست ۳S با قیمت ۳۹۹.۹۹ دلار و مدل ۵۱۲ گیگابایتی کوئست ۳ با قیمت ۴۹۹.۹۹ دلار عرضه می‌شود. مدل ۵۱۲ گیگابایتی کوئست ۳ در ابتدا با قیمت ۶۴۹.۹۹ دلار در سال گذشته به بازار آمد، و حالا متا برنامه دارد تا هدست‌های باقی‌مانده ۱۲۸ گیگابایتی کوئست ۳ که از ۴۹۹.۹۹ دلار شروع می‌شدند را با قیمت ۴۲۹.۹۹ دلار به فروش برساند.

حالا که کوئست ۳S بخشی از این خط تولید شده است، متا همچنین قصد دارد فروش کوئست ۲ و کوئست پرو را متوقف کند. این شرکت در یک پست وبلاگی می‌گوید: «ما هدست‌های باقی‌مانده را تا پایان سال یا تا زمانی که تمام شوند، هرکدام که زودتر رخ دهد، به فروش خواهیم رساند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.