چارچوب های مدیریت منابع انسانی معنای دیگری یافته اند
۱۳۹۸-۰۷-۲۲
کسب و کار کوچک
چطور از کسب و کارم در مقابل استارتاپ‌ها و هولدینگ‌ها مراقبت کنم؟
۱۳۹۸-۰۷-۲۸

نقد و بررسی بازی فندق ، استاد واژگان فارسی شوید

نقد و بررسی بازی فندق | معرفی بازی موبایل فندق

بازی فندق یک بازی ایرانی در ژانر پازل کلمات و جدول کلمات می باشد. این بازی موبایل با بهره گیری از بیش از ۹۰۰ مرحله توانسته است در بین علاقه‌مندان این سبک برای خود جایگاه خوبی به دست آورد. در این بازی تعدادی حروف به صورت بهم ریخته و درهم به شما نمایش داده شده و شما می بایست با استفاده از آنها اقدام به کشف کلمات فارسی معنادار کنید و در واژگان فارسی به یک استاد حرفه ای تبدیل شوید.

معرفی بازی موبایل فندق

گرافیک و محیط بازی موبایل فندق

بازی فندق از گرافیکی مناسب و محیطی به نسبت تیره بهره می‌برد و طراحان آن سعی کرده اند با افزودن المانهای سنتی کمی فضای این بازی را بومی و ایرانی پسند کنند. برای مثال میز اصلی این بازی دارای یک رو میزی قلمکاری است و موسیقی متن نیز حال و هوایی ایرانی دارد. زمانی که برای اولین بار بازی را  اجرا می‌کنید بدون هیچ معطلی‌ای وارد محیط اصلی بازی شده و فقط به شما یک راهنمای سریع و ساده جهت فراگیری شیوه بازی نمایش می‌دهد و این مسئله باعث شده است تا شما برای شروع بازی اصلا انتظار نکشیده و سریعا اولین کلمات خود را حدس بزنید.

مراحل ابتدایی بازی ساده است و شما به سرعت می توانید از بین حروف کلمات مورد نظر را حدس بزنید و در قبال هر مرحله ی که با موفقیت به پایان می رسانید سکه دریافت کنید. اما رفته رفته تعداد حروف و کلماتی که باید با آن حروف بسازید افزایش پیدا کرده و البته خود واژگان نیز سخت‌تر می‌شوند و همین پیشرفت سطح چالش‌های بازی باعث شده است تا بازی فندق تبدیل به یکی از اعتیاد آورترین بازی ها شده و گیمرها ساعت‌ها زمان خود را صرف حدس کلمات نموده و هوش و دایره لغات خود را مدام به چالش بکشند. خوشبختانه تولیدکنندگان قابلیت‌هایی در بازی فراهم کرده اند که اگر شما از یافتن کلمات ناامید شدید بتوانید از آنها کمک گرفته و مرحله مورد نظر را با خوشحالی به پایان برسانید. اولین قابلیت برای رهایی از کلمات نایاب، استفاده از دکمه راهنماست که با کسر تعدادی سکه یک حرف از کلمه مورد نظر را به شما نمایش داده تا کمی مغز شما نفس کشیده و کلمه مناسب را راحتتر حدس بزند. همچنین قابلیت جذابی تحت عنوان “از دوستانت بپرس” نیز در بازی قرار داده شده تا شما بتوانید تصویر میز بازی خود را از طریق شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک گذاشته و برای تکمیل جدول کلمات از آنها کمک بگیرید. علاوه بر این‌ها در این بازی با کلیک روی یک دکمه می‌توانید چینش حروف بهم ریخته را تغییر دهید و اینگونه در برخی موارد یافتن کلمات برایتان آسانتر خواهد شد.

جواب مراحل بازی فندق

همانطور که اشاره شد شما برای استفاده از راهنما باید از صندوقچه سکه‌های خودتان خرج کنید، پس باید بتوانید سکه نیز به دست آورید اما به این نکته توجه کنید که خرج کردن سکه ها در این بازی آسان ولی به دست آوردن آن سخت است، پس تا می توانید به جای راهنما به هوش خود متکی باشید. هر مرحله که تمام می شود شما تعدادی سکه دریافت میکنید، همچنین پس از به پایان رساندن هر فصل از بازی فندق، به شما سه صندوقچه نمایش داده می شود که با انتخاب هرکدام از آنها به صورت تصادفی میزانی سکه به شما هدیه داده می شود، البته نا گفته نماند که در برخی از مراحل حروف و کلماتی ستاره دار هستند که با حدس هر حرف می توانید ۵ سکه بیشتر دریافت کنید و اینگونه با استفاده از دانش خود صاحب یک صندوق پر از سکه شوید.

چالش روزانه در بازی موبایل فندق

بازی فندق یک چالش روزانه هم دارد که برای ورود به آن باید ابتدا ۳۰ سکه خرج کنید و پس از آن ۹۰ ثانیه فرصت دارید تا کلمات پنهان شده بین حروف را بیابید و با حدس هر کلمه سکه بگیرید و این یعنی هر چه کلمه های بزرگتر و بیشتری را حدس بزنید سکه بیشتری هم به دست خواهید آورد.

التبه نا گفته نماند که فندق یک فروشگاه سکه هم داشته که اگر سکه هایتان تمام شد و هرچه تلاش کردید نتوانستید آنها را افزایش دهید می توانید با استفاده از پرداخت آنلاین تعدادی سکه خریداری کنید و در مراحل بازی از آنها استفاده نمایید.

وضعیت مراحل و دایره لغات بازی فندق چگونه است؟

بازی فندق آفلاین است و برای بازی کردن نیازی به اتصال به اینترنت ندارید و این موضوع نشان از محدودیت کلمات و مراحل می دهد اما نکته شایان توجه آنجاست که این بازی بیش از ۹۰۰ مرحله داشته و پایگاه داده کلمات آن بسیار کامل و غنی است و خیلی کم پیش می آید که شما با حروفی که در اختیار دارید کلمه ای فارسی بسازید و بازی امتیاز آن را برای شما محاسبه نکند. دایره لغات فندق به قدری وسیع می باشد که از فصل سوم بازی به بعد قابلیتی تحت عنوان کلمات مخفی باز شده که چنانچه کلمه ای که با حروف ساخته اید نقش اصلی را نداشته است به صندوق کلمات مخفی شما هدایت شده و به این ترتیب هر زمان که به تعداد کلمه مخفی معینی برسید بازهم صاحب سکه های بیشتری خواهید شد.

کلمات مخفی در بازی موبایل کلمات فندق

جمع بندی کلی

فندق یک بازی محبوب در ژانر پازل کلمات بوده توانسته است تندیس بهترین اپلیکیشن از نظر فارسی نویسی در یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران سال ۱۳۹۷ را در طاقچه افتخارات خود داشته باشد و البته مهمتر از آن اعتماد بیش از ۵۰۰ هزار گیمر ایرانی به این بازی نشان از خوش ساختی و جذابیت بازی دارد. درکل اگر عاشق حدس کلمات هستید به شدت به شما پیشنهاد می کنیم تا این بازی را امتحان کنید و مطمئن باشید برای ترک اعتیاد به این بازی احتمالا باید دست به دامن پزشکان شوید!

بازی فندق به صورت رایگان برای اندروید و iOS عرضه شده است که نسخه اندروید آن را می توانید از مارکت کافه بازار از طریق کلیک روی لینک زیر دریافت کنید.

دانلود بازی Hooked Inc از کافه بازار

 

1 Comment

  1. امامویردی جعفری گفت:

    چرا برنامه بازی فندق بعضی مواقع قفل می شود و باز نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.