اپلیکیشن بهزی | پرونده سلامت | پرونده پزشکی | اپلیکیشن پزشکی | نقد و بررسی اپلیکیشن سلامتی بهزی
نقد و بررسی اپلیکیشن بهزی ، آموزش، پیگیری و ارتباط با پزشک
۱۳۹۹-۰۷-۱۶
نقد و بررسی بازی هانا ، بازی تقویت مهارت های شناختی کودکان
۱۳۹۹-۱۰-۰۷

نقد و بررسی اپلیکیشن چفتک ، حفاظت از اطلاعات تلفن همراه

نقد و بررسی اپلیکیشن چفتک

اپلیکیشن چفتک برنامه ای ویژه حفاظت از اطلاعات گوشی اندرویدی شماست. برای اکثر کاربران محدود کردن دسترسی به اطلاعاتی که روی تلفن همراه خود دارند یک دغدغه مهم و حیاتی بوده و برای انجام این امر همیشه به دنبال راهکاری گشته اند. خوشبختانه این روزها بازار اپلیکیشن های موبایل سعی کرده تا به نیاز های افراد پاسخی مهم داده و امکاناتی که به طور پیشفرض در برخی از رابطهای کاربری وجود ندارد را به گوشی اضافه نمایند. اپلیکیشن چفتک نیز برای پوشش نیاز افزاد برای محاظفت از اطلاعات شخصی و مهم طراحی و تولید شده و با استفاده از آن می توانید برخی از تصاویر و برنامه های موجود در گوشی خود را رمز گذاری و مخفی کنید.

اپلیکیشن چفتک

رابط کاربری و قابلیت های اپلیکیشن چفتک

اپلیکیشن چفتک از رابط کاربری به روز و زیبایی بهره می برد که با دقت زیادی توسط تولید کننده طراحی شده و کار کردن با آن بسیار ساده به نظر رسیده و همین نقطه قوتی است که کاربر زمانی که شروع به استفاده از آن می نماید احساس سردرگمی و نابلدی نکند. فضای کلی رنگبندی این برنامه موبایل کاربردی آبی بوده و از رنگ سفید به عنوان رنگ مکمل استفاده نموده است. برنامه موبایل چفتک با استفاده از راهنمایی که ابتدای کار نمایش داده می شود سعی کرده است تا روند استفاده از برنامه را برای کاربر آسانتر و کاربردی تر سازد.

استفاده مخفی از اینترنت با اپلیکیشن چفتک

اپلیکیشن چفتک وب گردی را مخفی و امن کرده است

اپلیکیشن چفتک در صفحه اصلی خود دارای بخشی تحت عنوان مرورگر مخفی بوده که با استفاده از آن کاربر می تواند به صورت کاملا محافظت شده به مرور صفحات وب و بازدید از وبسایتها بپردازد. در این بخش از برنامه همچون دیگر مرورگرهای وب رایج، مانند کروم و یا Internet Browser کافیست تا آدرس وبسایت مورد نظر خود را وارد کرده و بدون باقی ماندن هیچ گونه ردپایی در گوشی به تماشای وبسایت مورد نظر خود بنشینید، التبه همانطور که می دانید این قابلیت در اکثر مرورگر های پیش فرض نظیر کروم نیز وجود داشته و با استفاده از گزینه Incognito می توانید به آن دسترسی داشته باشید. امکاناتی نظیر  تاریخچه و بوکمارک نیز در این مرورگر اختصاصی در دسترس شما قرار دارد.

رمز گذاشتن روی برنامه های گوشی با اپلیکیشن چفتک

رمزگذاری روی برنامه ها با اپلیکیشن چفتک

اپلیکیشن چفتک از قابلیت بسیار مناسب و کاربردی دیگری به نام قفل برنامه ها پشتیبانی می کند که با استفاده از آن می توانید به راحتی روی هر برنامه ای که در گوشی خود دارید یک قبل الگویی گذاشته و چنانچه گوشی شما را فرد دیگری برداشته و قصد ورود به آن برنامه را کند بدون ورود الگوی مورد نظر قادر به انجام این امر نباشد. در این بخش خوشبختانه چفتک سعی کرده است تا راحتی کاربر را نیز در نظر گرفته و علاوه بر قابلیت جستجو که می توانید نام اپ مورد نظر خود را برای قفل گذاری وارد کنید، تعدادی فیلتر از پیش تعریف شده و هوشمند را نیز قرار داده است. فیلتر قفل شده به کاربر کمک می کند تا برنامه هایی را که توسط اپلیکیشن چفتک قفل نموده را به راحتی یافته و در صورت لزوم الگوی قفل را تغییر داده و یا آن برنامه را از لیست قفل گذاری خارج نماید. فیلتر پراهمیت به صورت هوشمند اپ های نصب شده روی گوشی کاربر را بررسی کرده و برنامه هایی که از نظر اکثریت افراد نیاز به محافظت دارند را تشخیص داده و برای دسترسی سریعتر کاربر آن ها را نمایش می دهد، بری مثال برنامه های مانند تلگرام، اینستاگرام و واتساپ از جمله نرم افزارهای مورد اهمیتی هستند که در این فیلتر دسته بندی می شوند.

فیلتر سیستمی آن دسته از اپ هایی را نمایش داده و قابل قفل گذاری می کند که به صورت نیازهای اصلی اندروید مطرح شده و در صورت اعمال تغییرات اشتباه در آنها می توانند عملکرد کلی تلفن همراه را با مشکلاتی روبرو نمایند، چنانچه گوشی خود را در دسترس کودکان قرار داده و به دلیل تغییرات آنها با مشکلاتی روبرو شده اید می توانید از این قسمت استفاده مناسبی را داشته باشید. در نهایت فیلتر شخصی به شما اپ هایی را نمایش می دهد که با میل و انتخاب خود از مارکتهای نرم افزاری مانند کافه بازار یا گوگل پلی دانلود کرده اید و به این ترتیب می توانید روی هر برنامه ای به آسانی قفلی را تعریف کنید.

رمز گذاشتن روی تلگرام با اپلیکیشن چفتک

پس از آنکه با استفاده از اپلیکیشن چفتک برنامه ای را قفل کردید کافیست تا روی آیکون آن برنامه در منوی اپلیکیشن های گوشی خود کلیک کنید و پس از آن با صفحه ای که تصویر آن را در بالا می بینید روبرو شده و برای ورود به آن اپ ابتدا باید الگوی قفلی که در چفتک تعریف نمیوده اید را کشیده و در صورتی که الگو مطابقت داشته باشد اجازه ورود به برنامه را خواهید داشت.

قفل گذاری اپ ها توسط برنامه چفتک به خوبی انجام می شود اما دارای دو نقطه ضعف اساسی بوده که پیشنهاد می شود توسعه دهنده در بروزرسانی های بعدی این مشکلات را حل نماید. به عنوان اولین نکته کابر فقط می تواند یک الگو برای قفل گذاری تعریف نموده و تمام برنامه ها فقط با همان الگو کار خواهند کرد که بهتر بوده قابلیت تعریف الگوی مجزا برای هر اپ در برنامه وجود داشت. نکته دوم اینکه رمانی که برنامه ای قفل گذاری می شود در بخش مولتی تسکینگ وقتی کاربر قصد پرش از برنامه ای به برنامه ای دیگر را دارد پیش نمایشی از محتوای آن برنامه قابل مشاهده است که پیشنهاد می شود توسعه دهنده حتما این مورد را بررسی و رفع نماید، زیرا کاربری که روی برنامه ای قفل می گذارد علاقه ندارد حتی پیشنمایش آن اپ برای دیگران قابل مشاهده باشد.

مخفی کردن عکس در موبایل با اپلیکیشن چفتک

مخفی کردن عکس ها در اندروید با برنامه چفتک

اپلیکیشن چفتک دارای یک قابلیت بسیار حیاتی و پر اهمیت به نام گالری مخفی است که با استفاده از آن می توانید عکس ها و فایل های خود را مخفی کرده و از دید عموم خارج کنید. برای مثال شما تصویری در گوشی موبایل خود دارید که در صورت ورود به گالری، پیشنمایش آن قابل مشاهده است و به هر دلیلی دوست ندارید فرد یا افرادی آن تصویر را ببینید، کافیست به بخش گالری مخفی اپلیکیشن چفتک رفته و تصویر یا فایل مربوط را انتخاب و به مخفی کنید، از این به بعد فقط در صورتی که وارد چفتک شوید می توانید آن تصاویر را مشاهده کرده و دیگر در بخش گالری خود قادر به یافتن یا تماشای آن فایل یا تصویر نخواهید بود، البته دقت کنید در صورتی که موبایل شما به کامپیوتر متصل شود نسخه فیزیکی فایل مورد نظر قابل مشاهده خواهد بود که به توسعه دهنده پیشنهاد می کنید برای این امر فولدری رمزنگاری شده را در نظر بگیرد تا محافظت از این اطلاعات به صورت کامل و دقیق فراهم گردد.

جمع بندی کلی و نقاط ضعف و قوت اپلیکیشن چفتک

اپلیکیشن چفتک به طور کلی یک برنامه ساده و بسیار کاربردی برای حفاظت از اطلاعات شخصی در گوشی های موبایل است که با استفاده از یک رابط کاربری ساده و زیبا و همچنین دقت به جزئیات توانسته از پس این امر به خوبی و با سربلندی بر آمده و یک برنامه عالی برای کسانی باشد که به هر دلیلی خواهان حافظت بیشتر از اطلاعات خود دارند. اما این برنامه نقاط ضعفی مانند عدم رمز نگاری در سطح فولدرهای قابل مشاهده توسط کامپیوتر و عدم مخفی سازی پیشنمایش اپلیکیشنهای قفل شده را دارد که به توسعه دهنده پیشنهاد می کنیم این موارد را رفع نماید همچنین در صورتی که قابلیت تعریف الگوهای قفل مختلف برای برنامه های مختلف نیز به این برنامه اضافه گردد می تواند رضایت بیشتری برای کاربران خود به ارمغان آورد. اما به طور کلی در صورتی که نیاز دارید تا از اطلاعات خود محافظت کنید این برنامه به دلیل فارسی بودن و سادگی یک انتخاب بسیار مناسب و کاربردی است و استفاده از آن را به شما پیشنهاد میکنیم.

برای دانلود رایگان اپلیکیشن چفتک از کافه بازار و قفل گذاشتن روی برنامه های خود و یا مخفی کردن عکس در گوشی روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت برنامه چفتک از بازار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.