نقد و بررسی اپلیکیشن آپ
نقد و بررسی اپلیکیشن آپ ، همراه همه کاره شما
۱۳۹۸-۰۶-۰۴
نقد و بررسی بازی Run Sausage Run یا بدو سوسیس بدو
۱۳۹۸-۰۶-۱۵

نقد و بررسی اپلیکیشن طاقچه ، کتابخانه‌ی دیجیتال شما

نقد و بررسی اپلیکیشن طاقچه

اپلیکیشن طاقچه مرجعی است برای دانلود رایگان نسخه الکترونیکی کتاب‌های چاپی و کتاب های صوتی به زبان فارسی در موضوعات مختلف که می تواند برای علاقمندان به کتاب یک اپلیکیشن دوست داشتنی و عالی باشد. طاقچه با صدها ناشر به صورت قانونی همکاری کرده و می توانید کتاب‌های بسیاری را از بهترین‌های نشر فارشی به آسانی و با کمترین هزینه بخوانید و بشنوید.در ادامه به معرفی و نقد و بررسی اپلیکیشن طاقچه پرداخته ایم.

اپلیکیشن طاقچه

اپلیکیشن طاقچه چگون کار می کند؟

عضویت در طاقچه رایگان است و با یک عضویت ساده می توانید به تعداد زیادی کتاب متنی و شنیداری رایگان دسترسی داشته باشید. نا گفته نماند که تمامی کتب این اپلیکیشن رایگان نبوده و برای تعداد زیادی از آنها باید وجهی را پرداخت کنید که البته بسیار پایینتر از ارزش نسخه چاپی کتاب موردنظرتان است. همچنین اپلیکیشن طاقچه دارای بخشی است تحت عنوان کتابخانه همگانی که شما می توانید با پرداخت عضویت ماهیانه حدود ۱۰ هزار تومان در آن عضو شده و به بسیاری از کتب در مدت عضویت خود دسترسی داشته باشید و دیگر نیازی نداشته باشید که هر کتاب را جداگانه خریداری کنید و بدین تریب در هزینه های شما صرفه جویی زیادی می شود. هرچند که پس از پایان مدت عضویت، شما یا باید عضویتتان را تمدید کنید و یا کتاب مورد نظرتان را خریداری کنید تا بتوانید به متن یا صوت آن دسترسی داشته باشید.

کتابهای صوتی در برنامه موبایل طاقچه

بخش های اساسی برنامه موبایل طاقچه

طاقچه از دو بخش اصلی کتابهای الکترونیکی و کتاب صوتی تشکیل شده است که هر بخش شامل امکانات عمومی و اختصاصی خود است. در صفحه اصلی برنامه و در بخش همه کتابها ابتدا شما با کتابهای موجود در کتابخانه خودتان مواجه شده و پس از آن با دسته بندی هایی که طاقچه برای شما ایجاد کرده برخورد داشته و می توانید بین کتابهای موجود به گشت زنی بپردازید. همچنین در این صفحه دو بخش تازه های روز الکترونیکی و تازه های روز کتاب صوتی وجود دارند تا شما را با جدیدترین کتب متنی و صوتی منتشر شده در اپلیکیشن طاقچه آشنا کنند. همچنین در بین این دسته بندی ها قسمتی تحت عنوان پیشنهاد کاربران نیز موجود است که با استفاده از آن می توانید کتابهایی که بین کاربران این برنامه محبوبیت دارند را مشاهده کرده و در صورت تمایل آنها را تهیه کنید و بخوانید.

اپلیکیشن طاقچه در صفحه اصلی خود این امکان را فراهم کرده است که در صورتی که علاقمند به کتابهای صوتی هستید با رفتن به تب مربوطه، فقط کتب صوتی موجود در این برنامه را مشاهده کرده و هر کدام را که پسندتان شد تهیه و به آن گوش دهید. از قابلیت های خوب این بخش می توان به جستجو عالی، ذخیره اتوماتیک جایی که آخرین بار گوش‌ داده‌اید و پخش از همان نقطه در مراجعات بعدی و همچنین امکان تنظیم سرعت خوانش کتاب اشاره کرد. همچنین طاقچه سعی کرده است تا از بهترین گویندگان برای خوانش کتب خود استفاده نماید.

دانلود کتاب در برنامه کتابخوان طاقچه

همانطور که قبلا نیز اشاره شد طاقچه دارای قسمتی تحت عنوان کتابخانه همگانی است که می تواند نقطه قوتی برای این برنامه باشد. زیرا در این حالت کاربر دیگر نیاز ندارد تا برای خواندن هر کتاب حتما آن را خریداری کند و فقط با پرداخت یک حق عضویت ماهانه می‌تواند به تعداد زیادی از کتب موجود در این بخش دسترسی داشته و به مطالعه آنها بپردازد. شایان ذکر است که کتب صوتی متنوعی نیز در بخش کتابخانه همگانی موجود بوده که در نوع خود اقدامی جالب و با ارزش از سوی تولیدکنندگان طاقچه است.

جستجو کتاب

جستجو در اپلیکیشن طاقچه

کاوش نام بخشی است که با استفاده از آن به آسانی می توانید به محتوایی که علاقه دارید برسید. در بخش کاوش شما میتوانید جشنواره های طاقچه را مشاهده کنید، پرفروش‌ها را کنار هم بیابید، کتابهای صوتی را مشاهده کنید، خلاصه رمانهای موجود را مشاهده کنید، نویسندگان را به تفکیک مشاهده کرده و کتابهای آنها را در طاقچه بیابید، کتابهای یک ناشر خاص را مشاهده کنید و یا بر حسب موضوع کتاب، از دسته بندی های موجودی که برای شما فراهم شده است استفاده کنید. برای مثال اگر به دنبال کتبی با موضوع محوری جراحی هستید، کافیست تا وارد بخش کاوش شوید، به دسته علوم پزشکی مراجعه کنید و در نهایت با انتخاب دسته جراحی کلیه کتب الکترونیکی و صوتی موجود با این موضوع را مشاهده کنید. همچنین اگر شما از طرفداران نوشته های استیون هاوکینگ باشید، کافیست تا پس از ورود به بخش کاوش، سر دسته پدیدآورندگان را انتخاب کنید و از لیست موجود استیون هاوکینگ را یافته و تمامی نوشته های وی را یکجا مشاهده کنید. التبه نا گفته نماند که جستجو تایپی نیز در این بخش به بهترین شکل خود کار می کند و با تایپ یک کلمه در باکس مربوطه می توانید نتایج را به صورت دسته بندی شده در بخشهای نویسندگان و مترجمان، نام کتاب و نام کتاب گویا مشاهده کرده و به سریعترین حالت ممکن به آنچه می خواهید دسترسی داشته باشید.

کتابخانه اپلیکیشن کتاب صوتی طاقچه

طاقچه، کتابخانه شخصی شما

از دیگر بخشهای موجود و مهم در اپلیکیشن طاقچه، بخش کتابخانه است. این قسمت خود دارای سه بخش کاربردی شامل همه کتابها که تمامی کتب متنی و صوتی ای که شما خریداری کرده اید را نمایش می دهد، در حال مطالعه که کتابهایی که در حاضر شروع به مطالعه آن نموده اید را نشان و می دهد و قسمت در حال شنیدن است که کتابهای صوتی که شنیدن آنها را آغاز کرده اید را به شما نمایش می دهد. کتابخانه شخصی شما در طاقچه امکاناتی دارد که در یک کتابخانه فیزیکی یافت نمی شود، مثل امکان مرتب سازی کتب بر حسب تازه ترینها، نام کتاب یا آخرین مطالعه و یا امکان جستجو بین کتاب های موجود در کتابخانه که همچون بخش کاوش، این قسمت نیز با دقت و وسواس زیادی طراحی شده است.

شبکه اجتماعی ویژه علاقمندان به حوزه کتاب

اپلیکیشن طاقچه در قسمت کتابگردی خود سعی کرده است تا یک شبکه اجتماعی کوچک و کاربردی را برای کاربران خود ایجاد کند. در قسمت اول کتابگردی شما می توانید نظرات دیگران در مورد یک کتاب را مشاهده و بخوانید. در قسمت دوم که به بریده ها معروف است می‌توانید قسمتهایی که توسط خوانندگان دیگر یک کتاب به صورت بریده تهیه شده است را مشاهده کرده و در صورت لزوم با کلیک روی دکمه اشتراک گذاری، آن قسمت را در شبکه های اجتماعی خود بازنشر کنید و زحمت تبدیل عکس به نوشته را به طاقچه بسپارید. قسمت کتابگردی اپلیکیشن طاقچه با آنکه بسیار جذاب و کاربردی طراحی شده است اما کماکان جای پیشرفت زیادی دارد و پیشنهاد می شود تا تولیدکنندگان این برنامه نسبت به افزایش قابلیت های این قسمت اقدام کنند، زیرا این قسمت می تواند کاربر را تا ساعتها درگیر خود کرده و طاقچه را بین کتابخوان ها مشهورتر و محبوب تر نماید.

استیون هاوکینگ | برنامه طاقچه

جمع بندی کلی در مورد اپلیکیشن طاقچه

این برنامه از نظر امکانات و رعایت جزئیات و همچنین محتوا در سطح بسیارخوبی قرار دارد و برای یک کتابخوان حرفه ای اپلیکیشنی کاربردی و قابل قبول است. تولیدکنندگان روی جزئیات بسیاری کار کرده اند که این خود نشان از اهمیت این پروژه برای تیم تولید دارد. همچنین ناشران زیاد و کتابهای زیاد در این برنامه نقطه قوتی برای آن است. درکل اگر اهل کتاب خواندن هستید و دوست دارید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید و در هر حال و مکانی به مطالعه بپردازید، برنامه موبایل طاقچه یک انتخاب هوشمندانه برای شماست.

اپلیکیشن طاقچه تا امروز بیش از ۱۰۰ هزار بار دانلود و نصب شده است که این خود دلیلی بر کارکرد خوب این برنامه است. در صورتی که شما نیز تمایل به استفاده از این برنامه کتاب صوتی و کتاب الکترونیکی دارید می توانید آن را از طریق لینک زیر از کافه بازار به رایگان دریافت کنید.

دانلود بازی Hooked Inc از کافه بازار

5 Comments

  1. احمد گفت:

    سلام روند دسترسی به طاقچه پیچیده و سخت است

  2. محراب گفت:

    سلام کتاب های pdf طاقچه قابلیت تغییر و یادداشت نویسی رو نداره. لطفا این امکان رو اضافه کنید

  3. امین گفت:

    واقعا طاقچه یکی از بهترین آپ ها بین رقباش هست
    و بنظرم یکی از کامل ترین منابع برای کتاب های الکترونیکی هست
    پیشنهاد می کنم برای کتاب های غیر رایگانش از کد تخفیف طاقچه توی تخفیف هات استفاده کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.