سهام ESOP چیست
سهام ESOP چیست؟ نکته‌ها و شرایط
۱۳۹۸-۰۶-۲۶
نقد و بررسی بازی موبایل آمیرزا
نقد و بررسی بازی آمیرزا، جدول کلمات شیرین فارسی
۱۳۹۸-۰۷-۰۲

استارت‌آپ ویکند چیست؟

استارتاپ‌ویکند چیست startup ویکند

اگر برای شما این سوال پیش‌آمده است که استارت‌آپ ویکند چیست؟ این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا با مفهوم این رویداد آشنا شوید.

استارت آپ ویکند چیست؟

استارت‌آپ ویکند، رویدادی ۵۴ ساعته است که در سه روز متوالی و در آخر هفته‌ها برگزار می‌شود. در این رویداد شرکت کنندگان که معمولا شامل برنامه نویسان و توسعه دهندگان، مدیران کسب و کار، علاقمندان به استارت‌آپ، علاقمندان به مارکتینگ و طراحان رابط کاربری و گرافیک هستند، گرد هم می‌آیند تا با تشکیل گروه، به ایده پردازی و اجرای ایده مشغول شوند.

تا دسامبر ۲۰۱۶، رویداد استارت‌آپ ویکند در ۱۳۵ کشور و ۱۰۰۰ شهر برگزار شده است. بیش ۲۱۰ هزار کارآفرین تا به حال در این رویداد شرکت کرده اند.

از سال ۲۰۱۵ و با ادغام استارت‌آپ ویکند با رویدادهای استارت‌آپ ویک و استارت‌آپ دایجست، خانواده برنامه‌های استارت‌آپی تک‌استارز شکل گرفت.

لوگو استارت‌آپ ویکند

تاریخچه رویداد

حال که می‌دانیم استارت‌آپ ویکند چیست؟ لازم است تا به تاریخچه پیدایش آن بپردازیم.

این رویداد در سال ۲۰۰۷، توسط اندرو هاید در شهر بولدر ایالت کلورادو، در ایالت متحده امریکا پایه‌ریزی شد. هاید ۷۰ کارآفرین را  گرد هم‌آورد تا ظرف ۵۴ ساعت، از ساعت ۶ بعد از ظهر روز جمعه تا ساعت ۹ شب روز یکشنبه، تا یک استارت‌آپ ایجاد کنند. اما بعد از آن این مدل رویداد در سایر شهرهای جهان گسترش پیدا کرد.

سرانجام در ژانویه ۲۰۱۰، مارک نگر و کلینت نلسون، امتیاز و مالکیت کامل این رویداد را به دست گرفتند، و آن را به عنوان یک شرکت خیریه ثبت کرده و به سیاتل منتقل کردند. پاییز سال ۲۰۱۰ میلادی، رویداد استارت‌آپ ویکند از بنیاد کافمن دریافت سرمایه کرد و توانست ۸ کارمند تمام وقت، ۱۵ تسهیل گر اصلی و ۱۰۰ هماهنگ کننده محلی استخدام کند.

مدل رویداد استارت‌آپ ویکند

حال که می‌دانیم استارت‌آپ ویکند چیست؟ و از تاریخچه این رویداد اطلاع داریم، لازم تا مدل برگزاری این رویداد را بهتر بشناسیم.

همینطور که در بخش‌های پیشتر توضیح دادیم، استارت‌آپ ویکند رویدادی است که در آخر هفته‌ها (در ایران از چهارشنبه بعداز ظهر تا جمعه شب) و ظرق ۵۴ ساعت برگزار می‌شود. در هر استارت‌آپ ویکند بین ۶۰ تا ۱۲۰ نفر شرکت می‌کنند. به غیر از شرکت‎کنندگان سخنرانان، پنلیست‌ها، متخصصان و منتورها و مربیان هم در این رویداد حضور دارند و به تیم‌های شرکت کننده در ساخت محصول کمینه پیشنهادی خود کمک می‌کنند.

تعداد بسیاری از تیم‌های تشکیل گرفته در رویداد استارت‌آپ ویکند، بعد از اتمام رویداد در کنار هم جمع می‌شوند تا تیم‌های تمام وقتی برای کار کردن روی ایده ارایه شده خود بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.