نقد و بررسی اپلیکیشن چفتک
نقد و بررسی اپلیکیشن چفتک ، حفاظت از اطلاعات تلفن همراه
۱۳۹۹-۰۹-۰۱
نقد و بررسی اپلیکیشن پاتوپ ، اخبار زنده فوتبال نتایج زنده فوتبال در اپلیکیشن پاتوپ
نقد و بررسی اپلیکیشن پاتوپ ، خبرخوان ورزشی و فوتبالی
۱۳۹۹-۱۰-۲۳

نقد و بررسی بازی هانا ، بازی تقویت مهارت های شناختی کودکان

بازی هانا یک بازی موبایل ایرانی است که برای کودکان رده سنی 3 تا 8 سال تهیه و تولید گردیده، این بازی کاملا رایگان بوده و با توجه به آنکه تیم تولید کننده آن از روانشناسان حرفه ای کودکان در طراحی مراحل کمک گرفته اند می تواند به تقویت مهارتهای شناختی کودکان کمک شایانی نماید.

بازی هانا

رابط کاربری و محیط بازی هانا

بازی هانا توسط موتور بازی سازی یونیتی تولید شده و به همین دلیل توانسته تا گرافیکی خوب و فضایی دلنشین را برای کودک به ارمغان آورد. محیط کلی بازی از رنگهای شاد و موسیقی متناسب با کودکان تشکیل شده است و این دقت به جزئیات از نقاط قوت بازی می باشد. مراحل مختلف بازی به صورت جزیره های متنوع طراحی شده اند که کودک با اتمام هر یک از جزایر موجود می تواند قفل جزیره بعدی را باز کرده و به ادامه بازی بپردازد. روند مرحله بندی به گونه ای طراحی شده تا کودک به صورت کاملا ناخودگاه به سوی پیشرفت سوق داده شده و رفته رفته به مهارتهای وی افزوده شود همچنین برخی از مهارتها که از پایه ای ترین سطح آغاز می شوند به صورت تکرار و تمرین در مراحل بالایی نیز موجود هستند.

جزایر بازی هانا

جزایر کلی بازی هانا که به افزایش مهارتهای شناختی کودک کمک می کنند عبارتند از مفاهیم پایه، تجسم فضایی، مهارتهای شناختی، مهارتهای یادگیری تحصیلی فارسی، مهارتهای یادگیری تحصیلی ریاضی و مهارتهای یادگیری تحصیلی انگلیسی که کودک با اتمام هر یک از جزایر می تواند وارد جزیره بعدی شده و به این ترتیب با یک روند منطقی پیش نیازهای مورد نیاز را آموخته و کم کم سطح مهارتهای وی افزایش پیدا خواهد کرد.

سازنده بازی هانا

هر جزیره شامل تعداد زیادی ایستگاه بازی است که همان مراحل هستند و طی آن ها شخصیت اول بازی سوالی را از کودک پرسیده و از وی می خواهد که جواب صحیح را از تصاویر به نمایش درآمده انتخاب نماید و در صورتی که کودک این کار را به درستی انجام دهد با جملاتی جذاب و گرافیکی خوب حس موفقیت را به صمیمترین شکل ممکن به کودک منتقل می نماید و به این ترتیب انگیزه کودک برای بردن و دستیابی به پاسخ صحیح را افزایش می دهد. در این بخش به تولید کننده پیشنهاد می شود که امکان پخش دوباره پرسش را فراهم آورد، زیرا در صورتی که در لحظه اول کودک حواسش از بازی پرت گردد سوال را از دست داده و نمی داند برای پاسخ باید چه فرآیندی را طی نماید و ممکن است با اشتباه خود در نمودار تحلیلی انتهایی بازی تغییراتی را به غلط ایجاد نماید.

جواب مراحل بازی هانا

در جزیره مفاهیم پایه بازی هانا چه خبر است؟

همانطور که گفته شد بازی هانا از جزایر متنوع با اهداف مختلف تشکیل شده و هر جزیره، خود دارای مراحل متنوع و جذاب است. جزیره مفاهیم پایه همانطور که از نامش مشخص است سعی می کند تا در طی روند خود به آموزش این مفاهیم به کودک کمک نماید، برای مثال در مراحل ابتدایی به آموزش مفاهیمی مانند بالا و پایین ، عقب و جلو، کمتر و بیشتر و … می پردازد و به صورت جذابی این مفاهیم را در مراحل بعدی نیز با کودک تکرار کرده و به سبب همین تمرین های زیاد تمام این مهارتها کم کم ملکه ذهن کودک دلبند شما خواهد شد.

بازی روانشناسی کودک

گزارشات تحلیلی هانا

از مزایا و نقاط قوت بازی هانا ارائه گزارشات رفتارسنجی کودکان حین بازی و گزارشات تحلیلی توسط روانشناسان کارآزموده سرو هانا می باشد. روانشناسان سروهانا با تحلیل حیطه های مهارت های خودیاری ،مهارتهای شناختی ، دانش عمومی اجتماعی ، تجسم فضایی ، مهارتهای یادگیری تحصیلی ، مهارت های درسی و مفاهیم پایه کودک را بررسی و به والدین ارائه خواهند نمود. تحلیل شیوای نتایج سروهانا تلاش نموده است با کمک متخصصین خود اقدام به تحلیل ساده و قابل بیان نتایج رفتار کودکان در فضای بازی نماید از جمله این رفتارها زمان حضور و تعداد دفعات صحیح و یا غلط پاسخ ارائه شده به سوال است. مقایسه های کاربردی نتایج با نرم جامعه با توجه به فرم حیطه های روانشناختی موجود بدست آمده در تحلیل های بازی هانا، کارشناس متخصص سروهانا تحلیل های کاربردی برای درک بهتری از شرایط موجود را فراهم خواهند آورد. پیشنهادات کاربردی روانشناسان متخصص سروهانا تلاش دارند تا با ارائه پیشنهادات کاربردی به والدین نسبت به پرورش حیطه های مختلف روانشناختی کودک ، والدین را همراهی نمایند .

دیگر بخشهای بازی هانا

بازی هانا علاوه بر محیط کلی بازی دارای 4 بخش دیگر نیز بوده که با فشردن آیکون چرخ دنده بالای صفحه به آن ها دسترسی خواهید داشت. در بخش حساب کاربری می توانید با ویرایش شماره موبایل خود وضعیت اکانت کاربریتان را مدیریت نمایید. در بخش دریافت گزارش امکان تماس با مسئولین بخش مربوطه فراهم شده است. همانند هر برنامه و بازی معتبر دیگری این بازی نیز دارای بخشی تحت عنوان ارتباط با پشتیبانی است که در صورت بروز مشکل و یا سوالی می توانید با پشتیبانان گوش به زنگ سروهانا تماس حاصل نمایید و در نهایت بخش ارتباط با مشاور روانشناس است که با استفاده از آن خواهید توانست به مشاوران کودک کارآزموده ای که سروهانا برای شما مهیا کرده تماس گرفته و در خصوص کودک خود و رفتار وی با این مشاوران معتمد مشورت کرده و مشکلات مربوطه را به سادگی حل نمایید.

مراحل بازی هانا

نقاط ضعف و قوت

بازی هانا همانند هر برنامه و بازی دیگری دارای نقاط ضعف و قوت بسیاری است. از جمله نقاط قوت این بازی می توان به گرافیک خوب و صداگذاری دوست داشتنی و جذاب آن با توجه به مخاطبش که کودکان می باشند اشاره کرد، همچنین در روند کلی بازی و طراحی مراحل از روانشناسان معتبر بهره گرفته شده که از نظر علمی نیز سطح این بازی را قابل اعتماد ساخته است. همچنین ارائه گزارشات تحلیلی توسط سروهانا با توجه به رفتار کودک در این بازی یک مزیت رقابتی کلیدی و مهم می باشد. البته این بازی نقاط ضعفی نیز دارد، برای مثال باطری دستگاه را بیش از اندازه معمول مصرف می کند، همچنین مراحل هر جزیره بسیار زیاد است که ممکن است برای کودک خسته کننده شود.

بازی هانا بازی کودک

جمع بندی کلی

یه طور کلی بازی هانا به عنوان یک بازی هدف دار برای افزایش مهارت های شناختی کودکان بسیار خوب طراحی شده و کاملا نیز رایگان می باشد. این بازی از پس اهداف خود به خوبی برآمده و درصورتی که کودک شما بین 3 تا 8 سال سن دارد می توانید از این بازی برای افزایش مهارتهای وی استفاده نمایید. به طور کلی جذابیت مراحل و نوع پیشروی آنها به گونه ای است که کودک انگیزه خوبی برای ادامه دادن آن داشته و همچنین روند تمرین و تکرار این بازی سبب تفهیم مطالب برای کودک خواهند شد. در صورتی که کودکی در این بازه سنی دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا به جای بازی هایی که فقط برای تفنن و سرگرمی تولید شده اند این بازی ایرانی و رایگان را در اختیار وی قرار دهید تا ضمن ایجاد سرگرمی مفید برای وی، مهارتهای کودکتان نیز پیشرفت نماید.

برای دانلود رایگان بازی هانا از مارکت اندروید کافه بازار کافیست تا روی لینک زیر کلیک نمایید.

دریافت بازی هانا از بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.