نقد و بررسی بازی موبایل و معرفی بازی موبایل Knife Hit
نقد و بررسی بازی Knife Hit، پرتاب قدرتمند چاقوها
۱۳۹۸-۱۰-۱۵
نقد و بررسی اپلیکیشن فست دیکشنری
نقد و بررسی اپلیکیشن فست دیکشنری، فرهنگ لغات آفلاین
۱۳۹۸-۱۰-۲۴

نقد و بررسی برنامه آرش و آنا، آموزش دروس ابتدایی با روشی نوین

نقد و بررسی برنامه آرش و آنا

برنامه آرش و آنا یک برنامه آموزشی ویژه مقطع تحصیلی ابتدایی بوده که با روشی بسیار جذاب و از طریق انیمیشن و عملیات های اینتراکتیو منطبق با فرهنگ ایرانی توانسته تا دروس و مطالب این مقطع تحصیلی را برای دانش آموزان ساده سازی کرده و هر چهار مهارت آن‌ها را پرورش دهد. آرش و آنا به عنوان یک محصول ملی در حوزه دیجیتال به دلیل نوآوری‌ها و روش تدریس جذابش شایسته تقدیر است.

آموزش دروس ابتدایی

رابط کاربری و محیط برنامه آرش و آنا

اپلیکیشن آرش و آنا با توجه به مخاطب خود یعنی کودکان مقطع ابتدایی از گرافیکی خوب و دلپذیر برخوردار است. این برنامه آموزشی در جهت ساده سازی امور و ارتباط بیشتر کودک با اپلیکیشن، اقدام به طراحی دو شخصیت آرش و آنا نموده تا این دو کاراکتر در تمام قسمت های برنامه همراه و یاری رسان کودک باشند. صدا گذاری این برنامه بسیار خوب بوده و گویندگان آن با صدایی رسا و مورد پسند کودکان صحبت می کنند. خوشبختانه نگاه تولیدکننده به فضای مخاطبین و کاربرنهایی خود دقیق و قابل احترام بوده و این مورد را حتی در ادبیات استفاده شده توسط گویندگان نیز مشاهده می کنیم.

برنامه آرش و آنا

زمانی که برای اولین بار وارد برنامه آرش و آنا می شوید در خصوص سال تحصیلی کودک از شما پرسیده و شما می توانید از سال اول تا ششم ابتدایی را انتخاب کرده تا محتوای آموزشی ارائه شده برای سالی که کودک شما در حال تحصیل آن می باشد فیلتر و شخصی سازی شود. البته شایان ذکر است، چنانچه خواهان تغییر سال باشید این کار از طریق صفحه اصلی این برنامه آموزشی در دسترس است. همچین اگر شما بیش از یک کودک دبستانی داشته باشید از طریق یک دستگاه موبایل و یک اپلیکیشن و فقط با سوئیچ شدن بین سالهای تحصیلی می توانید به طور همزمان از این برنامه برای کودک دیگر خود نیز بهره ببرید.

پس از تعیین سطح، برنامه شما را به صفحه مربوط به همان کلاس تحصیلی هدایت کرده و به شما امکان استفاده از گزینه های آموزش، سرگرمی، آزمون، فروشگاه و تنظیمات را می دهد.

آموزش فارسی دوم دبستان

آموزش دروس ابتدایی از طریق انیمیشن و ویدئوهای جذاب برای کودکان

برنامه آرش و آنا همانطور که گفته شد یک برنامه آموزشی برای دروس مقطع ابتدایی است و ناگفته مشخص است که مهمترین قسمت آن نیز بخش آموزش می باشد. با ورود به بخش آموزش لیستی از کتبی که محتوای آموزشی آن توسط این برنامه ارائه می گردد به شما نمایش داده می شود در اینجا ما سال تحصیلی دوم را انتخاب کرده که برای این سال کتابهای ریاضی، فارسی، علوم، نگارش و قرآن در دسترس هستند.

اپلیکیشن آرش و آنا

با انتخاب هر کتاب وارد مسیر آموزش درس به درس آن کتاب خواهید شد. این مسیر که شبیه به یک اینفوگرافیک پاسخگو طراحی شده توانسته تا سبکی مورد پسند کودکان و شبیه به بازی را ارائه دهد تا کودک هر مبحث درسی را همچون یک مرحله از بازی مشاهده کرده و برای فراگیری و مرور آن انگیزه داشته باشد.

با ورود به هر مرحله از آموزش یک ویدئو با ساخت خوب و صداگذاری قوی پخش شده که از جذابیت بصری و فکری بالایی برخوردار می باشد. آموزش هر مبحث از طریق تماشای این ویدئوهای کوتاه که همچون معلمی دلسوز رفتار می کنند صورت گرفته و با توجه به جلوه های بصری کودک پسندانه، توانسته تا نظر کودکان را به خود جلب نماید.چنانچه کودک در برنامه آرش و آنا مبحثی را نیمه کاره رها کند، امکان مراجعه به آن برای دفعات بعدی نیز فراهم است اما آن درس از ابتدا پخش خواهد شد که به تولیدکننده پیشنهاد می شود امکان ادامه فراگیری از نقطه ای که قبلا کودک درس را ترک است را به برنامه اضافه نمایند.

آموزش دروس ابتدایی با بازی

آزمون دهید و سطح فراگیری درس را روی نمودار مشاهده نمایید

بخش بعدی و مهم دیگری که در برنامه آموزشی آرش و آنا وجود دارد، بخش آزمون های آن است. در این بخش نیز همانند بخش آموزش با ورود به آن باید کتابی که خواستار شروع آزمون آن هستید را انتخاب نمایید، سپس تعدادی پرسش برای کودک در صفحه نمایش داده خواهد شد که وی می تواند جواب صحیح را از بین گزینه ها انتخاب نماید و در انتها و پس از پایان آزمون، نموداری از وضعیت پاسخگویی به سوالات آزمون نمایش داده خواهد شد تا کودک با سطح فراگیری خود در آن درس آشنایی یافته و در صورتی که نیاز به تکرار مباحث باشد با مراجعه به بخش آموزش، مجددا مراحل آموزشی را طی نماید تا آن درس را به خوبی هر چه تمام تر فرا بگیرد.

آموزش زبان ابتدایی و آموزش کاردستی در اپ دروس دبستان آرش و آنا

برنامه آرش و آنا و سرگرمی های رایگان و کاربردی

علاوه بر مباحث تحصیلی، در این اپلیکیشن بخشی به نام سرگرمی نیز گنجانده شده تا زمانی که کودک خواهان تنوع در آموزش بود بتواند از این بخش استفاده نماید. در حال حاضر فقط دو سرگرمی زبان و کاردستی که محتوای یکسانی برای تمامی سالهای تحصیلی دارند در دسترس است که پیشنهاد می شود سرگرمی های دیگری همچون بازی های کوتاه آموزشی نیز به این بخش افزوده شود، همچنین بهتر است سرگرمی ها برای هر سال تحصیلی متفاوت باشند و بر حسب همان سطح طراحی و ارائه گردند.

برنامه آرش و آنا به صورت رایگان عرضه شده است و در هر کتاب اولین مبحث به صورت رایگان قابل مطالعه و در دسترس است. اما اگر خواهان آن باشید که به کل مباحث کتاب دسترسی پیدا کرده و از آموزش های آن بهره ببرید باید به بخش فروشگاه رفته و محتوای آموزشی آن کتاب را خریداری کنید. خوشبختانه در بخش فروشگاه قابلیت خرید کل محتوای آموزشی برای یکسال تحصیلی با تخفیف زیاد نیز فراهم بوده تا به این ترتیب خانواده با پرداخت مبلغ کمی بتواند مسیر رشد و ترقی کودک خود در تحصیلاتش را بدون نیاز به معلمین خصوصی و کلاسهای گران قیمت، فراهم نماید.

بخش تنظیمات این اپلیکیشن آموزشی بیشتر جنبه ارتباطی و اطلاع رسانی داشته و آنچنان امور مدیریتی در برنامه را ارائه نمی دهد که پیشنهاد می شود تا امکاناتی نظیر تغییر صدای گویندگان، تغییر پس زمینه برنامه و امکاناتی از این دست را به این قسمت اضافه کنند.

جمع بندی کلی

برنامه آرش و آنا یک تلاش خوب و شایسته تقدیر در بخش اپلیکیشن ها و برنامه های موبایل آموزشی است که با تمرکز روی مقطع ابتدایی و دروس آن توانسته تا بازار هدفی صحیح و پر مخاطب را نشانه بگیرد و خوشبختانه متدهای آموزشی استفاده شده در آن به همراه هزینه کم دریافتی بابت آموزش، سبب شده تا کودکان و خانواده هایشان استقبال خوبی از این برنامه کرده باشند. اپلیکیشن آموزش دروس دبستان آرش و آنا یک محصول بومی و سازگار با فرهنگ ایرانی همراه با متدی عالی برای آموزش به کودکان است. در صورتی که شما کودک یا کودکانی در حال تحصیل در مقطع ابتدایی دارید به شما پیشنهاد می شود تا حتما نگاهی به این برنامه آموزشی خوش ساخت و قوی بیاندازید.

دانلود برنامه آرش و آنا رایگان است و نسخه اندروید آن را می توانید از مارکت کافه بازار با کلیک روی لینک زیر دریافت کنید.

دانلود اپلیکیشن آموزش آشپزی کوکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.