نقد و بررسی اپلیکیشن سکو ، معرفی برنامه موبایل اخبار ورزشی سکو
نقد و بررسی اپلیکیشن سکو، نتایج زنده و اخبار والیبال و بسکتبال
۱۳۹۸-۱۱-۲۱
نقد و بررسی اپلیکیشن کرونا ، معرفی برنامه موبایل تست آنلاین کرونا
نقد و بررسی اپلیکیشن کرونا، با هم کرونا را شکست می‌دهیم
۱۳۹۸-۱۲-۱۴

نقد و بررسی اپلیکیشن Blinkist، خلاصه صوتی کتاب‌های غیر داستانی

اپلیکیشن Blinkist مرجعی است برای کتابهای غیرداستانی که به صورت خلاصه هایی ۱۵ دقیقه ای ارائه شده اند. این برنامه دارای بیش از ۲۵۰۰ عنوان خلاصه کتابهای صوتی بوده که در موضوعاتی همچون اقتصاد، تاریخ، دانش و فرهنگ ارائه شده اند.

اپلیکیشن Blinkist

رابط کاربری و قابلیت های اپلیکیشن Blinkist

اپلیکیشن Blinkist از یک رابط کاربری با رنگ قالب سفید بهره برده و اکثر المان های آن در جای صحیح و به ساده ترین شکل ممکن قرار گرفته اند. به طور کلی برنامه موبایل خلاصه کتابهای صوتی بلینکیست دارای سه بخش اصلی با عنوان های Home، Explore و Library می باشد. در بخش اول یا همان Home که اولین نقطه ای است که پس از ورود به برنامه با آن روبرو می شوید، به طور روزانه یک خلاصه کتاب ۱۵ دقیقه ای به صورت رایگان در بالاترین قسمت معرفی شده که شما به آسانی می توانید به آن گوش دهید. پس از کتاب رایگان روزانه، با بخشی تحت عنوان For You برخورد خوهید داشت که به واسطه آنچه قبلا در برنامه Blinkist جستجو کرده و یا گوش داده اید پیشنهاداتی را برای شما فراهم می کند. همچنین در این صفحه بخشی برای جدیدترین خلاصه کتابهای منتشر شده و همچنین کتابهایی که این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند وجود دارد.

خلاصه کتاب صوتی رایگان

اپلیکیشن Blinkist و کشف و دسترسی به هزاران کتاب خلاصه شده صوتی

در بخش Explore که شاید بتوان آن را جذابترین و کلیدی‌ترین بخش این برنامه عنوان کرد، شما می توانید با استفاده از کادر جستجو و بر حسب موضوع، عنوان کتاب و یا نویسنده در انبود کتب موجود در این برنامه به گشت و گذار بپردازید. زیر باکس جستجو، بخش دسته بندی های برنامه بلینکیست وجود داشته و با استفاده از آن می توانید به صورت دسته بندی شده و بر حسب علاقه خودتان به خلاصه کتاب های صوتی موجود در این برنامه دسترسی داشته باشید و از تاریخ تا اطلاعات سرمایه گذاری را به راحتی هرچه تمامتر بیابید.

اپلیکیشن خلاصه کتاب صوتی

کتابخانه خودت را داشته باشد

اپلیکیشن Blinkist همچون هر نرم افزار کتابخوان و کتاب صوتی دیگری دارای بخشی تحت نام Library یا همان کتابخانه است و شما می توانید به کتابهایی که آن ها را خوانده اید یا قصد خواندن آن را دارید دسترسی داشته باشید. از جذابیت های این بخش می توان به وجود دکمه فیلتر برای یافتن سریعتر کتاب مورد نظرتان از بین خلاصه کتابهایی است که در کتابخانه خود نگه داری می کنید. فیلتر های این بخش شامل گزینه های، دانلود شده ها، در حال مطالعه، شروع نشده و تمام شده است.

علاوه بر دسترسی به خلاصه کتابهایی که به آن ها گوش داده اید بخش کتابخانه برنامه بلینکیست دو بخش محبوب ها و هایلایت را نیز در اختیار شما قرار می دهد، که با استفاده از آنها می توانید خلاصه کتاب صوتی هایی که بیشتر دوست دارید را در بخش محبوب ها قرار داده و دسترسی سریعتری به آن ها داشته باشید، و یا اگر قسمتی از متن یک کتاب صوتی برایتان جذاب یا مهم آمد آن را هایلایت کرده و در بخش مربوط به هایلایت ها فقط همان قسمت منتخب را سریعا بیابید.

دانلود کتاب صوتی رایگان

دسترسی به اطلاعات مهم کتاب و بریده هایی جذاب از آن

زمانی که خلاصه کتابی را برای گوش دادن در اپلیکیشن Blinkist انتخاب می کنید و وارد صفحه آن می شوید، در اولین نگاه با تصویری که روی آن عنوان کتاب و نام نویسنده موجود است روبرو خواهید شد و در ادامه آن دو دکمه مهم اصلی این برنامه یعنی Read Blinks و Play Blinks  نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. با Swipe کردن صفحه به سمت راست و یا کلیک روی دکمه Read Blink خواهید توانست تا متن های خلاصه کتاب را به صورت جدا جدا و در قسمت های کوتاه مطالعه کرده و با کلیک روی دکمه Play Blinks یک گوینده حرفه ای این بخش های کوتاه که به Blink نیز در این برنامه معروف هستند را برای شما خواهد خواند.

در زیر این دکمه ها با زمان تقریبی مورد نیاز برای گوش دادن به این خلاصه کتاب روبرو شده و تعداد Blink های کتاب را نیز خواهید دید. پس از آنها سه بخش جذاب که برای هر خلاصه کتابی موجود است وجود دارد. در بخش Whats it About توضیحی مختصر در مورد کتاب و موضوعیت آن به شما داده شده و پس از آن در بخش Whos it for به شما مخاطب هدف کتاب را گوش زد کرده تا در صورتی که شما جزو آن دسته نیستید و یا علاقه ای به آن ندارید بی دلیل زمان خود را صرف گوش دادن به Blink ها نکنید، و اما در آخرین بخش که About the author نام دارد توضیحاتی خلاصه طور در خصوص نویسنده کتاب به شما ارائه می گردد.

اپلیکیشن بلینکیست برنامه موبایل خلاصه کتابهای صوتی رایگان انگلیسی

پخش کننده ای قوی و با امکانات عالی

برنامه موبایل Blinkist همانطور که گفته شد یک اپلیکیشن ویژه خلاصه صوتی کتاب هاست و هر برنامه ای که در حوزه کتابهای صوتی فعالیت دارد نیاز به یک پخش کننده مناسب و کارا دارد. خوشبختانه اپلیکیشن بلینکیست از این قاعده جدا نبوده و در بین رقبای خود یکی از بهترین پخش کننده ها را دارا می باشد. زمانی که روی Read Blinks کلیک می کنید برنامه شما رو به صفحه پخش کننده برده که در آن تصویر شاخص مربوط به کتاب به صورت پس زمینه نمایش داده شده و روی آن، نام و توضیحی کوتاه از کتاب را خواهید دید. در ادامه، شماره Blink در حال پخش را خواهید دید تا بتوانید در صورت تمایل همزمان متن را نیز مشاهده نمایید.

در قسمت پایین پخش کننده با دکمه های کنترلی و نوار پخش روبرو خواهید شد، که با درگ کردن نوار پخش می توانید در بین ثانیه های صوت در حال پخش پیمایش کنید. همچنین دو دکمه برای جلوبردن و عقب بردن نوار پخش به زمان ثابت ۱۵ ثانیه نیز وجود دارد. همچون هر پخش کننده صوتی دیگری دکمه های بعدی و قبلی و دکمه Play نیز در این بخش یافت می شوند. در پایین تمامی دکمه ها با یک نمایشگر سرعت پخش روبر می شوید که با کلیک روی آن خواهید توانست تا سرعت خوانش گوینده برنامه را کم و زیاد کرده و مطابق سلیقه خود آن را تنظیم کنید.

Blinkist Audio-book Application

تنظیمات گسترده و همگام سازی هایلات‌ها با برنامه Evernote

اگر از کاربران برنامه یاداشت برداری Evernote باشید، از این خبر که اپلیکیشن بلینکیست دارای قابلیت همگام سازی هایلایتهای شما با برنامه Evernote است حتما بسیار خرسند خواهید شد. برای اینکار کافیست تا با کلیک روی آیکون چرخ دنده ای که در گوشه سمت راست بالای این برنامه موجود است به صفحه تنظیمات رفته و سپس تیک مربوط به Sync with Evernote را گذاشته تا از این پس یک نسخه از هایلایت های شما در Blinkist به صورت تمام اتوماتیک و لحظه ای به اکانت Evernote شما و لیست یادداشت های شما اضافه شود.

در برگه تنظیمات این برنامه می توانید اکانت های غیر رایگان و پولی این برنامه را تهیه کرده و یا بین کاربری های مختلف خود سوئیچ شوید. همچنین می توانید به آسانی دیتاهای دانلود شده توسط برنامه را پاک نموده و یا زبان مربوط به گوینده را بین انگلیسی و یا آلمانی انتخاب کرده و به هر کدام از این زبان ها که علاقه مند هستید خلاصه های صوتی را بشنوید.

دانلود رایگان اپلیکیشن Blinkist

جمع بندی کلی

اپلیکیشن Blinkist به جرات یکی از برترین برنامه های موجود در خصوص خلاصه کتاب هاست که با وجود قابلیت خوانش کتب به صورت صوتی و جذاب، توانسته تا جای خوبی در بین علاقه مندان این حوزه برای خود باز کند و همچنین این برنامه مرجع بسیاری از پادکست های صوتی در دنیا نیز می باشد. در ایران اگر با پادکست بی پلاس که توسط علی بندری تهیه می شود آشنا باشید حتما بارها و بارها به معرفی این اپلیکیشن در این پادکست برخورده اید. به طور کلی اگر علاقه مند کتاب های خلاصه شده و کتابهای صوتی هستید، برنامه موبایل بلینکیست یکی از بهترین نرم افزارهای موجود برای این امر است.

اپلیکیشن موبایل Blinkist را می توانید به صورت کاملا رایگان از طریق لینک زیر و مارکت اندرویدی کافه بازار دانلود و استفاده نمایید.

دانلود اپلیکیشن آموزش آشپزی کوکین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.