مهارت‌های نرم | مهارت نرم | SoftSkills
مهارت‌های نرم (Soft Skills) چیست؟
۱۳۹۸-۰۸-۱۱
نکته حقوقی استارتاپ
۳۰ نکته مهم حقوقی استارتاپ‌ها از ایده تا تجاری سازی (قسمت اول)
۱۳۹۸-۰۸-۱۳

نقد و بررسی اپلیکیشن آشپزی سرآشپز پاپیون

نقد و بررسی اپلیکیشن سرآشپز پاپیون | معرفی اپلیکیشن آشپزی

سرآشپز پاپیون یک اپلیکیشن کاربردی در زمینه آموزش آشپزی و یک شبکه اجتماعی تخصصی برای آشپزی است. شما با استفاده از این برنامه آموزش آشپزی می توانید به دستور پخت هزاران غذای خوشمزه دسترسی داشته و با روش پختی که دیگران برای یک غذا دارند آشنا شده و مراحل تهیه آن را به صورت تصویری و مرحله به مرحله مشاهده کرده، به دستور پخت های غذا امتیاز دهید، نظر خود را برای هر طرز تهیه ثبت کنید و از آنچه دوستانتان می‌پزند و میل می‌کنند مطلع شوید و در نهایت به یک آشپز حرفه‌ای تبدیل شوید.

غذای سرآشپز پاپیون

محیط کاربری اپلیکیشن آموزش آشپزی سرآشپز پاپیون

سرآشپز پاپیون از رنگبندی قرمز و سفید برای رابط کاربری خود بهره می برد که می توان این انتخاب رنگ را یک تصمیم هوشمندانه از سوی تولیدکنندگان دانست زیرا ترکیب این دو رنگ از نظر روانشناسی رنگ باعث افزایش اشتیاق به غذا برای افراد شده که برای برنامه ای با این موضوع بسیار مناسب است. در اولین نگاه به صفحه اصلی این برنامه با یک بنر گرافیکی روبرو شده که با کلیک روی آن وارد دستورپخت های از پیش انتخاب شده ای خواهید شد که می تواند سریعا نیاز شما را بر طرف کند. در زیر بنر، سه دسته محبوب و دکمه ارجاع به صفحه دسته بندی ها مشاهده می شود. پس از آن شما با دستور پخت های تفکیک شده روبرو می شوید که هر از چندگاهی نیز این ترکیب تغییر پیدا می کند و کاربرد آن بیشتر برای کسانی است که دائم و هر روز به این برنامه سر می زنند، زیرا به این روش دیگر هیچ دستور پخت جدیدی را از دست نخواهید داد. در نهایت و در پایین ترین قسمت صفحه اصلی با بخش مقالات روبرو می شوید که در این بخش می توانید آخرین مقالاتی که مرتبط با تغذیه و سلامت غذایی هستند را مشاهده و به مطالعه آن بپردازید. این روش بهره گیری از محتوا توسط تولیدکننده سبب شده تا کاربر، درگیری بیشتری را با این نرم افزار آموزش آشپزی تجربه کند.

دانلود سرآشپز پاپیون جدید

دسته بندی های خوشمزه غذاهای سرآشپز پایپیون

با کلیک روی دکمه “همه دسته بندی ها” به یکی از مهمترین بخش های این برنامه  یعنی دسته بندی دستور پخت های سرآشپز پایپیون منتقل می شوید. دسته بندی های موجود در این بخش شامل غذاهای سنتی، غذاهای مدرن، سوپ، سالاد، خوراک، پیش غذا، دسر سرآشپز پایپیون، ترشی و شور، چاشنی و ادویه،سس و رب، نوشیدنی، نان و خمیر، کیک و شیرینی سرآشپز پاپیون، مربا و کمپوت، نکات آشپزی، غذای ملل، غذای محلی، غذای کودک، غذای دانشجویی، غذای رژیمی، تنقلات و تزئینات بوده که با توجه به گستردگی و انتخاب صحیح دسته ها سبب شده اند تا کاربر با توجه به آنچه میل دارد بتواند به دستور پخت مورد نظر خود در اسرع وقت برسد، البته ناگفته نماند که هر یک از دسته های ذکر شده، با توجه به شرایط و مسائل مرتبط، دارای زیر دسته هایی هستند که شما را در رسیدن به غذای خوشمزه مورد علاقه تان بیش از پیش یاری می‌کنند.

پیتزا سرآشپز پاپیون

طرز تهیه انواع غذاهای خوشمزه در اپ سرآشپز پاپیون

پس از انتخاب غذای مورد نظرتان از دسته بندی ها با کلیک روی عنوان آن وارد توضیحات مربوط به دستور پخت شده که خوشبختانه تولیدکنندگان برای این بخش مهم و اساسی که فلسفه وجودی این اپلیکیشن است به خوبی وقت گذاشته و طی این چند سال فعالیت سعی کرده اند تا اکثریت نیازهای ممکن را پشتیبانی کنند. در صفحه دستور پخت غذای سرآشپز پاپیون شما ابتدا با عکسی از غذا روبرو شده و زیر آن علاوه بر نام صحیح، با میزان محبوبیت آن طرز تهیه که به شکل ستاره هایی نمایش داده می شوند روبرو شده و همچنین با استفاد ه از آیکونهایی به شکل قاشق که سه عدد هستند می توانید متوجه درجه سختی تهیه این طرز پخت با سه درجه آسان، متوسط و سخت شوید. همچنین زمان تخمینی تهیه به دقیقه و  تعداد نفراتی که این دستور پخت برای آن نوشته شده است را مشاهده می کنید. از نکات جالب این بخش امکان تغییر تعداد نفرات است که با کلیک روی آیکون آدمک می توانید میزان مواد لازم را برحسب تعداد نفرات مدنظر خود تغییر دهید.

سراشپز پاپیون شیرینی

پس از موارد ذکر شده نوبت به مواد اولیه لازم برای طبخ و تهیه این دستور غذایی می رسد که خوشبختانه برنامه آشپزی سرآشپز پاپیون به صورت تفکیکی هر آنچه که مورد نیاز است همراه با میزان مورد نظر آن را برایتان به آسانی مشخص نموده و همچنین اگر روی دکمه سبد خرید کلیک کنید می توانید مواد لازم را به لیست خرید خود اضافه کنید تا با مراجعه به فروشگاه بدون هیچ اشتباهی بتوانید آنچه نیاز دارید را تهیه کنید، البته ناگفته مشخص است که تولیدکنندگان به این مورد هم فکر کرده که کاربر بتواند از طریق شبکه های اجتماعی لیست خرید خود را با فرد دیگری برای تهیه آنها به اشتراک بگذارد.

در نهایت شما طرز تهیه غذای مورد نظرتان را به صورت مرحله به مرحله و به ترتیب مشاهده کرده که در اکثریت دستور پخت ها سعی بر این بوده است تا ساده ترین فعالیت ها نیز ذکر شده باشد تا کسانی که آنچان در آشپزی متخصص نیستند هم بتوانند به آسانی غذای مورد نظر را تهیه و به خوشمزگی آن را میل کنند. در ادامه شما تصاویر مراحل تهیه که اکثرا از سوی کاربران آپلود شده است را مشاهده می کنید و اگر برای پخت آن غذا نکات خاصی لازم به یادآوری و ذکر کردن باشد نیز برایتان در بخش سایر نکات آورده شده است.

سرآشپز پاپیون از آنجایی که سعی دارد تا یک شبکه اجتماعی تخصصی آشپزی برای فارسی زبانان باشد در زیر هر دستور پخت بخش نظرات و بخشی که در آن عکس های ارسالی کاربران دیگر از آن غذا به نمایش در می آید را قرار داده است. افزون بر این، آنها به شما این امکان را می دهند که بتوانید یادداشتی را روی آن دستور پخت برای خود اضافه کنید که در مراجعات بعدی بتوانید از یادداشت های خود استفاده نمایید.

از دیگر قابلیتهای موجود در صفحه دستور پخت سرآشپز پاپیون می توان به امکاناتی از قبلی : مشاهده دستور پخت های مرتبط، امکان ذخیره دستور پخت در حافظه تلفن همراه برای مواقعی که به اینترنت دسترسی ندارید، اشتراک گذاری دستور پخت در شبکه های اجتماعی و امکان افرودن آن به لیست غذای منتخب شما، اشاره کرد.

اینستاگرام سرآشپز پاپیون

دیگر بخش های برنامه

علاوه به سر صفحه اصلی در نوار پایینی این برنامه می توانید به صفحات مقالات، دستور پخت، تصاویر و جستجو دسترسی داشته باشید. در صفحه جستجو می توانید با وارد کردن قسمتی از آنچه دنبالش می گردید در باکس مربوطه و انتخاب فیلترهای دستورپخت، عکس، مقاله و کاربر سریعا به آنچه نیاز دارید برسید.

در صفحه مقالات هم می توانید از مقاله هایی که تولیدکنندگان این برنامه متاسفانه با وقفه های زمانی طولانی برای شما منتشر می کنند استفاده کرده و به مطالعه آنها بپردازید. از نکات جالب این بخش مصاحبه با کاربران برتر است که نوید آن را می دهد که تیم تولیدکننده سرآشپز پاپیون احترام خاصی را برای کاربران خود قائل هستند. البته ما به تولیدکننده پیشنهاد می کنیم تا این بخش محتوایی و تکمیلی را جدی تر گرفته و بازه انتشار مقالات را کوتاه تر کند زیرا گاها مشاهده شده است که ماهانه کمتر از ۵ مقاله جدید منتشر می شود که برای کاربران وفادار این برنامه، کافی به نظر نمی رسد.

همانطور که گفته شد سرآشپز پاپیون تا حدود زیادی سعی کرده است تا یک شبکه اجتماعی آشپزی باشد و برای اینکار علاوه و بر امکان ارسال تصاویر و نظر دهی، امکان پروفایل کاربری برای کاربران را فراهم کرده و کاربران دیگر می توانند همانند دیگر شبکه های اجتماعی یک کاربر خاص را دنبال کنند و با دستور پخت ها، تصاویر و نظراتی که یک کاربر منتشر می کند بیشتر آشنا شوند.

بخش های دستور پخت و تصاویر که از منوی پایینی برنامه قابل دستیابی هستند بیشتر شبیه به المان TimeLine در دیگر شبکه های اجتماعی عمل کرده و سعی شده تا حدود زیادی این خط زمانی را برای بحث تخصصی آشپزی خصوصی سازی نمایند. برای مثال در بخش دستور پخت شما می توانید سربرگهای آخرین دستور پخت ها، برترینهای ماه، برترین های کل، دستور پخت های تصادفی، دستور پخت های من، دستور پخت های دوستان و برترین دوستان را مشاهده و در صفحه تصاویر می توانید سربرگرهای عکسهای دوستان، آخرین عکس ها، آخرین ویدئو ها،برترین های روز، برترین های تازه، برترین های هفته، برترین های ماه، برترین های ۳ ماه گذشته،عکس های من، برترین کاربران تازه وارد، کاربران برتر ماه و برترین کاربران مشاهده نمایید.

جمع بندی کلی

سرآشپز پاپیون به عنوان یک اپلیکیشن آموزش آشپزی به خوبی توانسته تا نیاز های فردی که به دنبال دستور پخت غذاها می گردد را حل کرده و همین دلیل امروزه بیش از ۵۰۰ هزار کاربر ایرانی این اپ آشپزی را روی دستگاه های خود نصب دارند. همچنین امکاناتی که در راستای تبدیل این برنامه به یک شبکه اجتماعی آشپزی تهیه و تولید شده اند، توانسته اند تا یک تعامل همه جانبه و رضایت کاربری در افرادی که به صورت روزانه از آن استفاده می کنند به وجود آورد. همچنین از آنجایی که امکان امتیاز دهی به دستور پختهای کاربران دیگر در این اپلیکیشن ایجاد شده، به طور محسوسی شاهد ایجاد یک فضای رقابت دوستانه بین کاربران هستیم. به طور کلی نصب و استفاده از این برنامه را به شما برای تهیه غذاهای خوشمزه پیشنهاد می کنیم.

برای دانلود سرآشپز پاپیون به صورت رایگان از مارکت کافه بازار کافیست تا روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود بازی Hooked Inc از کافه بازار

1 Comment

  1. فرامرز غلامعلیان گفت:

    بسیار عالی و کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.