نقد و بررسی اپلیکیشن همراه من برنامه موبایل رسمی همراه اول
نقد و بررسی اپلیکیشن همراه من ، برنامه رسمی همراه اول
۱۳۹۸-۰۶-۰۲
نقد و بررسی اپلیکیشن طاقچه
نقد و بررسی اپلیکیشن طاقچه ، کتابخانه‌ی دیجیتال شما
۱۳۹۸-۰۶-۰۹

نقد و بررسی اپلیکیشن آپ ، همراه همه کاره شما

نقد و بررسی اپلیکیشن آپ

اپلیکیشن آپ یا همان آسان پرداخت، برنامه‌ای است که در جهت آسان و سریع سازی عملیات‌های مالی طراحی شده است. این برنامه موبایل با استفاده از قابلیت‌های جدیدی که ارائه نموده،امروزه به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه پرداخت کشور با بیش از ۹ نصب بر روی گوشی ایرانیان شناخته می شود.

به طور کلی شما با استفاده از اپلیکیشن آپ می توانید، فعالیتهای بانکی از جمله، کارت به کارت، پرداخت قبوض،دریافت موجودی، شارژ حساب تاکسی اینترنتی اسنپ را فقط با داشتن رمز دوم کارت بانکی خود انجام دهید. همچنین در این برنامه امور مرتبط با خرید بلیت، رزور هتل، خدمات بیمه ای، نیکوکاری، خرید شارژ تلفن همراه، شارژ اینترنت دیتا و ADSL، خدمات قوه قضاییه، خدمات ثبت اسناد و املاک،خدمات خودرویی، عوارض آزادراه ها و حتی در مواردی خرید بلیت کنسرت نیز ارائه شده است.

امتیازگیری در اپلیکیشن آپ

ارزش افزوده اپلیکیشن آپ چیست؟

برنامه موبایل آسان پرداخت، علاوه بر خدماتی که در بالا ذکر شد، به عنوان مزیت رقابتی خود اقدام به ارائه قابلیت امتیازگیری به عنوان ارزش افزوده خود کرده است. امتیاز گیری در این برنامه به این صورت بوده که شما پس از انجام هر تراکنش بانکی می‌توانید با مراجعه به منو امتیازگیری و با تکان دادن گوشی موبایل خود امتیازی دریافت کرده و به ازای هر امتیاز، ۱۰ ریال در کیف پول آپ شما شارژ می شود که با استفاده از آن می توانید اقدام انجام تراکنش و یا خرید شارژ موبایل کنید.

اپلیکیشن آپ

رابط کاربری برنامه موبایل آپ

شرکت آسان پرداخت رنگهای مشکی و قرمز را برای ارائه هویت بصری خود در نظر گرفته است و به همین جهت تم رنگی اپلیکیشن آپ نیز مشکی و قرمز می باشد. طراحان رابط کاربری این برنامه با استفاده از یک گرایدینت خاکستری مشکی سعی کرده اند تا فضای برنامه را روشنتر کرده و در عین حال تم کلی را نیز رعایت کنند. این حرکت باعث شده تا کاربر حین استفاده از این برنامه احساس بهتری داشته و دیرتر خسته شود. تیم طراحی UI/UX این برنامه تمام سعی خود را کرده اند که اصل سادگی و قابل فهم بودن را به خوبی رعایت کنند و نتیجه آن، تبدیل هر خدمت این برنامه به یک دکمه دایره ای شکل بوده که کاربر با کلیک روی هر خدمت وارد آپشن‌های همان فعالیت شده و از سردرگی در امان می‌ماند. همچنین در تمامی بخش های این برنامه قابلیت راهنمای متنی گنجانده شده تا در صورتی که متوجه کارکرد بخشی نشدید با خواندن آن بتوانید متوجه شیوه انجام کار شوید.

دانلود اپلیکیشن آپ

نا گفته نماند که ظاهر طراحی شده برای راهنما که در پیغام های برنامه نیز استفاده شده است، دارای ایراداتی مانند، کوچکی بیش از حد فونت که برای کاربرانی که دچار ضعف بینایی هستند واقعا یک مشکل اساسی به شمار می آید و همچنین فضای کم برای متن پیام می باشد. با توجه به گستردگی سطح کاربران این برنامه پیشنهاد می شود تولیدکننده نسبت به تغییراتی در این بخش اقدام کرده تا بتواند رضایت کاربری بیشتری را فراهم کند.

امکانات جذاب و ساده شده برنامه موبایلی آپ

اپلیکیشن آپ در جهت افزایش آسانی استفاده از نرم افزار اقدام به ارائه قابلیت‌های زیادی کرده که تا مقدار زیادی نیز موفق بوده است. از جمله این قابلیت های میتوان به ذخیره اطلاعات کارت بانکی شما برای پرداخت‌های بعدی اشاره نمود که به شما کمک می‌کند تا دیگر نیاز نباشد کل شماره کارت خود و اطلاعات انقضا آن را وارد کنید و کافیست کارت خود را انتخاب نموده و فقط رمز دوم و CVV2 آن را وارد و به سرعت تراکنش خود را انجام دهید. همچنین در صورتی که شما از قابلیت کارت به کارت در اپلیکیشن آپ استفاده کنید، میتوانید کارت مقصد را فقط با زدن یک تیک به کارتهای منتخب اضافه کرده تا در صورتی که مداوم نیاز به انتقال وجه به آن کارت دارید نیازی نباشد که هربار شماره کارت مقصد را وارد نمایید. البته نا گفته نماند که اگر فردی کارت خود را به شماره موبایل خود در آپ متصل کند شما حتی اگر شماره کارت وی را ندانید فقط با وارد کردن شماره تلفن همراه وی می توانید به حساب آن فرد انتقال وجه دهید. در قسمت تله پرداز و پرداخت قبوضی که از بارکد یا QR کد پشتیبانی می کنند کافیست تا فقط دوربین گوشی خود را روی آن گرفته و بدون ورود هیچ اطلاعاتی به سرعت اطلاعات پرداخت آن لود شده و می توانید نسبت به تکمیل عملیات پرداخت اقدام کنید.

تکرار تراکنش در برنامه آپ

در ادامه امکانات ارائه شده در این برنامه میتوان به قابلیت تکرار تراکنش که دکمه آن در پایین صفحه آپ موجود است اشاره نمود. با استفاده از این قابلیت شما می توانید تراکنشهای قبلی خود را بدون هیچ گونه اضافه کاری دیگری مجدد تکرار کنید. برای مثال اگر شما قبلا اقدام به خرید شارژ همراه اول دراین برنامه کرده باشید فقط کافیست روی تکرار تراکنش کلیک کنید تا سریعا این عملیات برای شما تکرار شود، به همین آسانی!

همکاری با سامانه‌های متنوع در اپلیکیشن آپ

شرکت آسان پرداخت در سیاست های جدید خود اقدام به همکاری با سامانه های پرکاربرد دیگر کرده تا بتواند خدمات بیشتری را به کاربران خود ارائه داده و به سوی یک سوپر اپلیکیشن شدن قدم بردارد. از جمله این همکاری‌ها میتوان به همکاری با گروه اسنپ در خصوص شارژ حساب تاکسی اینترنتی اسنپ و سفارش غذا از اسنپ فود و انجام بازی سرگرمی از طریق اسنپ کیو اشاره کرد. همچنین از آنجایی که در گذشته سهام این شرکت به صورت عام در بورس اوراق بهادار ارائه شده است خدمات بورسی ویژه سرمایه گذاران شخصی این شرکت نیز در این برنامه لحاظ شده و به همین جهت ارتباط با سامانه سجام در خصوص احراز هویت صاحبین کدبورسی نیز در این برنامه در دسترس قرار گرفته است. از دیگر سامانه هایی که آپ با آن همکاری می کند سامانه ملی ۱۲۴ برای استعلام قیمت کالا و خدمات است که با استفاده از این قابلیت کالاهایی که از ایران کد پشتیبانی می کنند را میتوانید به آسانی یافته و از قیمت آن مطلع شوید.

نیکوکاری در اپلیکیشن پرداخت آسان پرداخت آپ

نیکوکاری سریعتر و آسانتر از همیشه

اپلیکیشن آپ با در نظر گرفتن یک گزینه مشخص تحت عنوان نیکوکاری امکان انجام کار خیر و شریک شدن در ثواب امور خیریه را برای شما راحت تر از قبل کرده است. با ورود به به بخش نیکوکاری برنامه، شما با لیستی از مراکز خیریه تحت قرارداد با آسان پرداخت از جمله کمیته امداد، موسسه محک،خیریه بهنام دهش پور  و… روبرو شده و با انتخاب هرکدام از آنها و وارد کردن مبلغ مورد نظرتان فقط با یک کلیک و کمتر از یک دقیقه می توانید در یک کار خیر شریک شوید.

جمع بندی کلی

اپلیکیشن آپ به عنوان یک برنامه پیشرو درامور مالی و خدمات پرداخت، توانسته است جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند و نصب بیش از ۹ میلیون نسخه آن بر گوشی ایرانیان نیز گواه این موضوع است. البته همانطور که در بخشهایی از این مطلب نیز ذکر شد، این برنامه نیاز به کمی تغییرات بصری دارد تا کاربران خود را بیش از پیش خوشحال نگه دارد. در کل باید خاطرنشان کرد که اپلیکیشن آپ یک برنامه همه کاره و ضروریست و شما از نصب و نگهداری آن روی گوشی خود پشیمان نخواهید شد.

برای دانلود اپلیکیشن آپ از طریق مارکت کافه بازار می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود بازی Hooked Inc از کافه بازار

2 Comments

  1. حسن جودی گفت:

    آپ اپلیکیشن پر کاربردی هست و کارهای زیادی انجام میده ولی من در این اپلیکیشن برای پرداخت قبض به مشکل بر خوردم. یه قبض رو چند بار میتونی باهاش پرداخت کنی و من متاسفانه قبض خلافی با مبلغ بالا رو دو بار پرداخت کردم. برای حل مشکل دنبال اپلیکش پرداخت جدید ی بودم که این مشکل رو نداشته باشه چند تایی پیدا کردم مثل قبضینو و سیم پی و قبضک و .. . . به نظرم در مورد اپلیکیشن های تخصصی پرداخت هم بیشتر بنوسید مثلا همین قبضینو مورد خوبی هست برای معرفی به عنوان رقابای اپ.
    بازم تشکر

  2. هادی گفت:

    چرااااا؟🤔
    چرا در پلی استور برنامه شما توسط شخصی بنام “مهدی شهیدی” آپدیت میشه و نه خود شرکت آسان پرداخت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.