نقد و بررسی اپلیکیشن کیفیت هوای تهران
کیفیت هوای تهران را به تفکیک مناطق بدانید
۱۳۹۸-۰۵-۲۰
نقد و بررسی اپلیکیشن همراه من برنامه موبایل رسمی همراه اول
نقد و بررسی اپلیکیشن همراه من ، برنامه رسمی همراه اول
۱۳۹۸-۰۶-۰۲

مترجم گوگل ، ترجمه متن و عکس با استفاده از موبایل

نقد و بررسی اپلیکیشن مترجم گوگل Google Translate

مترجم گوگل یا همان گوگل ترنسلیت نام اپلیکیشینی از مجموعه اپ‌های کاربردی شرکت گوگل است که وظیفه ترجمه متن‌ها از هر زبانی به هر زبانی را بر عهده دارد. همانطور که در جریان هستید Google Translate  علاوه بر اپ در بستر وب نیز عرضه شده است، ولی قابلیتهای برنامه موبایلش آنقدر زیاد و کاربردی است که نصب آن بر روی هر گوشی موبایلی یک الزام است.

ترجمه عکس با گوگل ترنسلیت

ترجمه عکس با گوگل ترنسلیت

مترجم گوگل علاوه بر توانایی ترجمه متون با استفاده از تایپ کردن متون در باکس مربوطه، قادر است تا متون موجود در تصاویر را نیز به سرعت ترجمه کند. فرض کنید شما به کشوری که هیچ آشنایی با زبان آن ندارید سفر کرده‌اید، در چنین حالتی حتی خواندن تابلوهای شهری و یا علائم راهنمایی رانندگی نیز امکان پذیر نیست. ولی اگر گوگل ترنسلیت را نصب داشته باشید کافیست از تابلو مورد نظر فقط یک عکس گرفته و ترجمه آن به فارسی یا هر زبان دیگری را به مترجم گوگل بسپارید تا در کثری از ثانیه ترجمه آن به فارسی را در اختیار شما قرار دهد. یا حتی تصور کنید به رستورانی رفته‌اید و چون زبان آن کشور را نمی‌دانید قادر به خواندن منو رستوران نیستید، در این حالت کافیست تا دوربین گوشی خود را به روی منو گرفته و به سرعت ترجمه منو رستوران به زبان فارسی یا هر زبان انتخابی دیگری را مشاهده کنید. البته گفتنی است که امکان خواندن عکسها و تصاویری که به زبان فارسی هستند هنوز در دسترس نیست ولی از زبانهای دیگر مثل عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی،گرجی و … می‌توانید عکس‌هایتان را به فارسی ترجمه کنید. البته با توجه به آنکه روز به روز تیم هوش مصنوعی گوگل در حال کار روی این سرویس با ارزش و کاربردی هستند، دور از انتظار نیست که مترجم گوگل به زودی بتواند تصاویر فارسی را خوانده و ترجمه آن را به هر زبانی به شما تحویل دهد.

مترجم گوگل گفتاری

مترجم گوگل گفتاری هم به شما خدمت می‌دهد

فرض کنید با شخصی در حال صحبت هستید که زبانش را نمی‌دانید، در این حالت کافیست از این اپلیکیشن بخواهید که صدایی که می شنود را برای شما به فارسی یا هر زبان دیگری ترجمه کرده و مشکل شما برای درک کردن صحبتهای شخص مقابلتان را حل کند. البته همچون قابلیت ترجمه تصویری این فیچر نیز قادر به شنیدن جملات فارسی و ترجمه آنها نیست، ولی از زبانهای دیگر به فارسی برای شما ترجمه را انجام خواهد داد. البته در تست‌های اخیر، گاها مشاهده شده است که توانسته صدای فارسی را نیز درک و ترجمه کند و این خود نوید آن را می‌دهد که به زودی این فیچر تکمیل شده و قابلیت استفاده از آن به صورت دائمی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

ترجمه دستخط توسط گوگل ترنسلیت

بنویسید تا ترجمه شود

از دیگر قابلیت‌های اپلیکیسن موبایل مترجم گوگل  می توان به توانایی تشخیص دستخط و ترجمه آن اشاره کرده که بر خلاف مترجم گفتاری و ترجمه عکس، کاملا از دستخط فارسی پشتیبانی کرده و به خوبی آن را تشخیص داده و ترجمه می‌کند. برای استفاده از این قابلیت کافیست با انگشت خودتان کلمه مورد نظر را در قسمت Hand Writing گوگل ترنسلیت نوشته و در لحظه، ترجمه آن به هر زبانی را تحویل بگیرید.

مترجم گوگل آفلاین هم کار می کند

اکثر نرم افزارهای ترجمه و حتی خود این اپلیکیشن نیز تا مدتی قبل فقط به صورت آنلاین قدرت ترجمه داشتند، ولی در بروزرسانی‌های اخیر Google Translate، شاهد آن بودیم که قابلیت ترجمه افلاین نیز به آن افزوده شده است. البته شایان ذکر است که برای استفاده از این قابلیت باید فایل‌های ترجمه به زبان مورد نظرتان را ابتدا و در زمانی که به یک اینترنت خوب دسترسی دارید دانلود کنید. برای مثال حجم پکیج زبان فارسی این برنامه حدود ۳۸ مگابایت است و برای زبان‌های پیچیده‌تر، بسته‌هایی با حجم‌های بیش از ۵۰۰ مگابایت نیز مشاهده شده است.

مترجم گوگل | گوگل ترنسلیت | Google Translate

هوش مصنوعی و موتور ترجمه گوگل ترنسلیت داناتر از همیشه

در گذشته‌ی نه چندان دور گوگل ترنسلیت هوش امروزی را نداشت و بسیار در ترجمه به خصوص ترجمه از زبانهای دیگر به فارسی اشتباه می‌کرد و جملات غلطی چه از نظر معنا و چه از نظر گرامر را تحویل می‌داد، به صورتی که برخی میگفتند ترجمه‌های گوگل را یکبار دیگر هم باید ترجمه کرد تا متوجه مفهوم آن بشویم. امروزه این مشکل رفع شده و ترجمه ها بسیار دقیقتر و سریعتر شده‌اند و به عنوان یک مزیت اساسی باعث پیشی گرفتن این برنامه از دیگر برنامه‌های مترجم متن شده است. البته هنوز هم جای کار بسیار است و گوگل نیز این را خوب میداند و دائما در حال توسعه موتور ترجمه خودش است.

مترجم گوگل یا همان Google Translate با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که به مدد بهره جویی از هوش مصنوعی ارائه می‌دهد و همچنین پشتیبانی از اکثریت زبان‌های اصلی توانسته است یک سر و گردن خودش را بالاتر از دیگر مترجم‌ها نشان داده و گوی سبقت را با فاصله زیادی از دیگر رقبا برباید.

برای دانلود رایگان Google Translate می توانید از طریق لینک زیر اقدام فرمایید و به آسانی آن را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.

دانلود بازی Hooked Inc از کافه بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.